اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد راهیان نور استان چهارمحال و بختیاری خبر داد

اعزام بیش از 4 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری به مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد راهیان نور چهارمحال و بختیاری از اعزام 4 هزار و 60 دانش آموز پسر مقطع دوم دبیرستان این استان به اردوهای راهیان نور خبر داد.

اعزام بیش از 4 هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسن قلعه‌ای بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های راهیان نور این استان، اظهار داشت: این اردوها در راستای طرح عملی درس آمادگی دفاعی آموزشگاه‌های متوسطه با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی افزود: اردوی راهیان نور دانش‌آموزان پسر از 26 بهمن آغاز و تا 15 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

قلعه‌ای ادامه داد: زائران سرزمین نور در قالب 10 کاروان به اردوگاه شهید مسعودیان اهواز اعزام و در مدت دو روز استقرار در استان خوزستان، از مناطق عملیاتی شلمچه، خرمشهر، اروند کنار، دهلاویه و هویزه بازدید می‌کنند.

دبیر ستاد راهیان نور چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در مدت سفر برای آشنایی بیشتر زائران با فرهنگ ناب حماسه و ایثار اجرا می‏شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزان دختر طی 9 مرحله به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، افزود: 3 هزار و 300 دانش‌آموز دختر استان چهارمحال و بختیاری از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.

قلعه‌ای آشنایی دانش‌آموزان با حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را مهم‌ترین هدف از این اقدام عنوان کرد و افزود: هدایت دانش‎آموزان در مسیر معنوی شهدا، الگوپذیری، فرهنگ‌سازی و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان استان از دیگر اهداف اعزام کاروان‎های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در این اردوها علاوه بر آشنایی با سیره، روش و منش شهدا، به منظور حضور در جنگ نرم و عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی الگو می‌گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود جوانان و نوجوانان اعزامی به صورت فشرده با تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند تا با ایجاد تشنگی در آنها، زمینه مطالعه در سیره و فرهنگ دفاع مقدس و شهدا فراهم شود.

انتهای پیام/68001/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول