اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جمعی از کشاورزان اصفهانی مطرح کردند

کشاورزان شرق اصفهان از حق‌آبه خود محروم شده‌اند

خبرگزاری فارس: جمعی از کشاورزان اصفهانی به دنبال تماس‌های مکرر با دفتر خبرگزاری فارس اصفهان اعلام کرده‌اند که کشاورزان شرق استان از 12 سال گذشته تاکنون از حق‌آبه خود محروم شده‌اند.

کشاورزان شرق اصفهان از حق‌آبه خود محروم شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی روز‌های گذشته کشاورزان شرق استان تماس‌های مکرری با دفتر این خبرگزاری در راستای ضرورت رسیدگی مسئولان به وضعیت کشاورزان اصفهان داشته‌اند.

تجمع اعتراض‌آمیز کشاورزان شرق اصفهان در مسیر رودخانه زاینده‌رود

مهدی حیدری به عنوان یکی از کشاورزان شرق استان با اشاره به اینکه مسئولان استان باید به وضعیت این افراد رسیدگی کنند، گفت: در حال حاضر کشاورزان شرق استان همانند دو سال گذشته با تراکتور‌های خود در راستای اعتراض به وضعیت موجود در مسیر رودخانه زاینده‌رود تجمع کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جاری آب در رودخانه زاینده‌رود برای انجام فعالیت‌های کشاورزی توسط کشاورزان ضروری است، اضافه کرد: جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود کشاورزان استان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

نماینده کشاورزان شرق استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت کشاورزی کشاورزان شرق استان با آب رودخانه زاینده‌رود تأمین می‌شد و کشاورزی محل ارتزاق این افراد است، تصریح کرد: اما از سال‌های گذشته آبی که به این افراد اختصاص داشت به استان‌های یزد، قم، کاشان و کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن فروخته شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان شرق استان از 12 سال گذشته تاکنون از حق‌آبه خود محروم شده‌اند، ادامه داد: کشاورزان شرق دارای حق‌آبه هستند و این کشاورزان از زمان شیخ بهایی دارای حق‌آبه هستند.

حیدری با بیان اینکه براساس طومار شیخ بهایی حق‌آبه به صورت عادلانه در میان کشاورزان تقسیم شده بود، تاکید کرد: اما در حال حاضر این افراد از حق قانونی خود محروم هستند و زمین‌های کشاورزان شرق استان خشک شده و این موضوع سبب ورود خسارت‌های بسیاری به این افراد شده است.

وی با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته این کشاورزان برای دریافت حقوق قانونی خود با تراکتور در مسیر رودخانه زاینده‌رود تجمع کردند اما زمانی که به پل شهرستان رسیدند نیروی انتظامی با گاز اشک‌آور این افراد را پراکنده کرده است، افزود: اما کشاورزان از حقوق قانونی خود کوتاه نمی‌آیند و این افراد از ماه گذشته با تراکتور‌های خود در مسیر زاینده‌رود تجمع کرده‌اند و امیدواریم که مسئولان به وضعیت این کشاورزان رسیدگی کنند.

انتهای پیام/63004/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول