اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور رستایی استانداری هرمزگان:

کردر رضوی افتخار جامعه روستایی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی استانداری هرمزگان گفت: روستای کردر رضوی به لحاظ میزبانی نخستین جشنواره سرود رضوی به افتخاری برای جامعه روستایی کشور تبدیل شده است.

کردر رضوی افتخار جامعه روستایی کشور است

حسین رئیسی در حاشیه بازدید از دبیرخانه نخستین جشنواره ملی سرود رضوی روستایی در کردر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان این که شهرستان میناب از آوازه ولایتمداری برخوردار است، اظهار داشت: روستای کردر رضوی در میناب در مباحث و فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری به ویژه با محور شخصیت امام هشتم شیعیان اقدامات ارزشمندی را تا کنون انجام داده است.

وی به برگزاری شش سال پیاپی جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در روستای کردر اشاره کرد و ادامه داد: تلاش‌های مردم و جوانان روستای کردر در قالب این جشنواره سبب شد تا دبیرخانه جشنواره ملی سرود و میزبانی سرود رضوی روستایی به این روستا محول شود.

رئیسی همچنین با بیان این مطلب که جشنواره سرود رضوی برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است از روستای کردر به عنوان افتخار جامعه روستایی کشور یاد کرد و افزود: اجرای پروژه فرهنگی به صورت ملی در یک روستا نشان از توان و ظرفیت بسیار بالای مردم و فعالان فرهنگی آن است.

این مسئول علت مشارکت اداره کل امور روستایی استانداری در جشنواره سرود رضوی را محور بودن روستا در آن ذکر کرد و اضافه کرد: مجموعه امور روستایی استانداری در این جشنواره خود را سهیم دانسته و به جهت اهمیت آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و اینکه یک روستا پایه‌گذار آن است امور استانداری از روزهای نخست وارد میدان شده و تمام قامت در کنار مجریان آن نقش ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری با محور ائمه اطهار (ع) می‌تواند زمینه هر چه بهتر و بیشتر پیوند مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان را با اهل بیت عصمت و طهارت فراهم کند، افزود: میزبانی روستای کردر در جشنواره ملی الگویی است برای سایر روستاهای منطقه و کشور تا در زمینه امور فرهنگی، دینی و مذهبی تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان با ذکر این مطلب که برای اجرای مطلوب جشنواره سرود رضوی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌شود، گفت: در این راستا از سوی امور روستایی 500 میلیون ریال به دبیرخانه جشنواره کمک شده است.

انتهای پیام/88004/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول