اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

ایران جزو 20 کشور دنیا در تولید محصولات کشاورزی/ ‌رتبه نخست در خاورمیانه

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در تولید 22 محصول اساسی کشاورزی جزو 20 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود.

ایران جزو 20 کشور دنیا در تولید محصولات کشاورزی/ ‌رتبه نخست در خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، ناصر توکلی بعد از ظهر امروز در دومین جشنواره ملی مردمی مرکبات جهرم اظهار داشت: میزان تولید محصولات کشاورزی کشور در سال گذشته بالغ بر 107 میلیون تن و امسال 118 میلیون تن بوده که این میزان تولید پنج برابر اوایل انقلاب است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه بخش کشاورزی به نحو احسن استفاده شود، افزود: ایران در تولید 22 محصول اساسی کشاورزی جزو 20 کشور برتر دنیا محسوب می‌شود.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور ما در تولید محصولات باغی در دنیا رتبه نهم و در خاورمیانه رتبه نخست را به خود اختصاص داده، ابراز داشت: این امر نشان دهنده توان و ظرفیت بالای کشاورزی در کشور است.

این مسئول تولید محصولات کشاورزی امسال کشور را 4 میلیون و 600 هزار تن عنوان کرد و گفت: نزدیک به 600 هزار تن مازاد تولید مرکبات در ایران به سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود.

توکلی با بیان اینکه 20 درصد کشت مرکبات و 29 درصد کل تولید کشور مربوط به استان فارس است،ادامه داد: همچنین 50 درصد تولید مرکبات این استان مربوط به شهرستان جهرم بوده و این شهرستان در تولید مرکبات مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزایش سرمایه گذاری، بهره‌وری و استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های جدید را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: براساس افق چشم‌انداز توسعه کشور باید سطح زیر کشت زراعت کشور 2.5 میلیون هکتار توسعه یابد.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید از توان علمی و دانش فنی در راستای توسعه بخش کشاورزی استفاده شود، متذکر شد: یکی از اولویت‌های بخش کشاورزی استفاده از فناوری و تکنولوژی روز دنیا بوده و اعتقاد داریم که بدون توجه به این مهم نمی‌توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه به‌زارعی، به‌نژادی و سیاست‌گذاری 30 درصد در افزایش تولید موثر است، اذعان داشت: باید از دانش روز در بحث تجاری‌سازی استفاده کنیم.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول