اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اهالی روستای لنگر بجنورد:

فعالیت سنگ شکن سلامت و اشتغال مردم لنگر را به مخاطره انداخت

خبرگزاری فارس: اهالی روستای لنگر بجنورد اعلام کردند: فعالیت سنگ شکن سلامت و اشتغال مردم لنگر که عمدتاً به کار کشاورزی مشغول بوده را به مخاطره انداخته است.

فعالیت سنگ شکن سلامت و اشتغال مردم لنگر را به مخاطره انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، اهالی روستا لنگر بجنورد با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس در خراسان شمالی نمابر شده، آورده‌اند: ایجاد سنگ شکن در فاصله کمتر از هزار متری روستا سبب آلودگی‌های جدی اعم از متراکم شدن گرد و خاک و همچنین سر و صدای ناشی از فعالیت این واحد به روستای لنگر شده است.

آنان در نامه خود با اشاره به وجود 300 هکتار باغ انگور نزدیکی محل استقرار سنگ شکن تصریح کرده‌اند: شغل اصلی اهالی روستا باغداری و کشاورزی بوده متأسفانه به خاطر فعالیت این سنگ‌شکن خسارت‌های زیادی به این باغ‌ها وارد شده و با وجود نامه‌ها و اعتراضات شدید اهالی تاکنون هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است.

اهالی روستای لنگر بجنورد در این نامه تردد ماشین آلات متعدد حمل ماسه در مسیر محور این روستا مورد اشاره قرارداده و تاکید کردند: با توجه به اینکه این محور با مشخصات روستایی بوده تردد بیش از اندازه ماشین آلات در این مسیر خلاف قانون بوده و تاکنون چندین تصادف جدی در این محور شده است.

آنان در این نامه با اشاره به نقش دستگاه‌های حافظ محیط زیست و متولیان ساماندهی سنگ شکن‌ها، خواستار لغو فعالیت این سنگ شکن به خاطر جلوگیری از وارد شدن خسارت به روستاییان شدند.

به گزارش فارس، روستای لنگر در 10 کیلومتری شمال بجنورد قرار دارد.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول