اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه اقتصادی استان مازندران مطرح شد

ارسال طرح «فناوری استفاده از آب دریا» به وزارت علوم

خبرگزاری فارس: طرح کلان دانش و فناوری استفاده از آب دریا و آب‌های شور برای استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد.

ارسال طرح «فناوری استفاده از آب دریا» به وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در راستای بررسی راهکارهای توسعه‌ای استان و ارائه گزارش طرح کلان دانشگاه، ظهر امروز جلسه کارگروه اقتصادی استان مازندران برگزار شد.

در ابتدای جلسه، کریم سلیمانی گزارش کلی از دانشگاه و طرح کلان دانش و فناوری استفاده از آب دریا و آب‌های شور برای استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت ارائه کرد.

در ادامه مسئول دبیرخانه پروژه‌های کلان ملی دانشگاه گزارشی از روند اجرای طرح کلان دانش و فناوری استفاده از آب دریا و آب‌های شور برای استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت ارائه کردند.

محمد شاه‌نظری با اشاره به برگزاری جلسات با شرکت آب منطقه‌ای، اتحادیه دانشگاه‌های حاشیه ساحلی، مراکز پژوهشی و أخذ نظراتی از جانشین وزارت دفاع اظهار داشت: گزارش فاز صفر این طرح کلان تهیه و برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شد.

وی با تأکید بر ارتقای تکنولوژی موجود و انجام مطالعه ژنتیکی روی گیاهان و جلبک‌ها گفت: راه‌اندازی دبیرخانه پروژه‌های کلان دانشگاه از جمله کارهای انجام شده در این مرحله است.

در پایان معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری مازندران و رئیس کارگروه اقتصادی استان نیز در این جلسه گفت: تأکید و دستور استاندار این است که کلیه دستگاه‌های اجرایی استان با دانشگاه همکاری داشته باشند.

ولی‌الله فرزانه با اشاره به ناشناخته بودن سرمایه‌های علمی استان گفت: رئیس جمهور در یکی از جلسات اعلام کردند که یکی از جاذبه و سرمایه‌های استان مارندران دانشگاه‌ها است.

وی با تأکید بر این‌که استان مازندران از لحاظ متوسط درآمدی رتبه اول در کشور را دارد، اعلام کرد: بین 20 تا 22 درصد درآمد روستاییان ما از محل کشاورزی است، در صورتی که این ترکیب درآمدی باید از محل کشاورزی باشد.

فرزانه با اشاره به سهم صادرات مرکبات استان مازندران اظهار داشت: از 4.4 میلیون تن مرکبات کشور، سهم استان 1.8 میلیون تن است.

وی در پایان گفت: با عنایت به این‌که سال 1392 سرشماری کشاورزی است امیدواریم از دانشجویان کشاورزی برای این سرشماری استفاده شود.

انتهای‌پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول