اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن نجوم ایران مطرح کرد

کمبود اعتبار تکمیل رصدخانه ایران را متوقف کرد / ضرورت سرمایه‌گذاری در علم نجوم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن نجوم ایران با بیان اینکه مسئله رصد نجومی ایران بسیار فقیر است، گفت: نجوم در ایران از عدم سرمایه‌گذاری طولانی مدت 35 ساله رنج می‌برد.

کمبود اعتبار تکمیل رصدخانه ایران را متوقف کرد / ضرورت سرمایه‌گذاری در علم نجوم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حبیب‌الله خسروشاهی در جمع خبرنگاران در ارتباط با مشکلات مالی انجمن نجوم ایران اظهار کرد: امسال جلسات متعددی با همکاری انجمن‌های علمی مستقر در وزارت علوم برگزار شده که مهم‌ترین جلسه در مجلس شورای اسلامی قدیم با حضور ریاست‌جمهوری برای بررسی دغدغه‌های انجمن‌های علمی به ویژه نجوم کشور بوده است.

وی با بیان اینکه انجمن‌ها در برنامه پنجم توسعه جایگاه ویژه‌ای دارند، ادامه داد: در این برنامه، انجمن‌ها نقش مشورتی برای مجلس، قانون‌گذار و مراجعی که فعالیت‌های علمی کشور را حمایت می‌کنند، دارند.

تعدد مراکز تصمیم‌گیری سبب ناهماهنگی در توسعه علمی کشور شده است

نایب رئیس انجمن نجوم ایران با اشاره به تعدد مراکز تصمیم‌گیری و اینکه هر سازمانی به صورت ایزوله فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: این تصمیم‌گیری‌ها سبب ناهماهنگی در توسعه علمی کشور شده است.

 

خسروشاهی تصریح کرد: نجوم در ایران از عدم سرمایه‌گذاری طولانی مدت 35 ساله رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه نجوم رصدی ایران بسیار فقیر است، افزود: اقداماتی برای رفع این فقر انجام شده، اما تمام راه حل‌ها به علت مشکلات مادی با محدودیت مواجه شده است.

کمبود اعتبار، تکمیل رصدخانه ایران را متوقف کرد

نایب رئیس انجمن نجوم ایران از اجرای بزرگترین طرح نجومی خاورمیانه خبر داد و اضافه کرد: طرح رصدخانه ایران یکی از بزرگترین طرح‌های خاورمیانه است که چندین سال از آغاز این طرح می‌گذرد.

خسروشاهی با اشاره به طرح رصدخانه ایران متذکر شد: مکان و زیرساخت‌های این رصدخانه فراهم شده و بعد فنی و طراحی مفهومی به پایان رسیده و از اول امسال طراحی جزئی آغاز شده که با مشکل بودجه مواجه شد.

وی با بیان اینکه 15 میلیارد تومان برای امسال رصدخانه نیاز بود، اذعان داشت: کمتر از 10 درصد بودجه رصدخانه امسال تأمین شده است.

نایب رئیس انجمن نجوم ایران افزود: مکان رصدخانه آماده بنا شده و جاده‌ای که باید احداث شود، پیشرفت داشته و تا شهریورماه سال جاری به اتمام می‌رسد که حدود 10 میلیارد هزینه شده است.

خسروشاهی با اشاره به اینکه طرح اولیه رصدخانه ایران در اسفندماه سال گذشته نظر داوران بین‌المللی را جذب کرد، گفت: این طرح در اولویت طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است.

انتهای پیام/69010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول