اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 سال گذشته

500 موتورسوار در استان بوشهر کشته شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: در سه سال گذشته 500 موتورسوار دراستان بوشهر به دلیل تصادف فوت شدند.

500 موتورسوار در استان بوشهر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین سالم آبادی ظهر امروز جمع موتورسواران شهر بردخون در روستای شهنیا اظهار داشت: در سه سال گذشته 500 نفرموتورسوارهم استانی براثر تصادف فوت کرده‌اند که باعث ازهم پاشیدن بسیاری از خانواده‌ها و مشکلات روحی وروانی درجامعه شده است.

سالم آبادی افزود: این تصادفات اغلب براثر ناآگاهی وعدم آشنایی با قوانین و مقررات رخ داده و 60 درصد موتورسواران براثر ضربه سربه اشیاء سخت ازبین رفته‌اند که اگرکلاه ایمنی بر سر داشتند بسیاری از آنان اکنون زنده بودند.

مسئول آموزش پلیس راه استان بوشهر نیز گفت: رعایت نکات و مقررات در موتورسواری لازم و ضروری است زیرا موتورسیکلت با وجود اینکه وسیله‌ای برای تسهیل در رفت و آمد است در اکثر اوقات خطراتی را برای راکب خود به همراه دارد و عامل بسیاری ازمرگ و میرها در کشور شده است.

صدرالله بهی افزود: مردم هر روستا و شهر مکانی را برای انجام موتورسواری ایمن طراحی کنند و با داشتن کلاه ایمنی و دیگر وسایل ایمنی و رعایت مقررات و احتیاط کامل به موتورسواری بپردازند.

وی اضافه کرد: رعایت موارد ساده‌ای مانند چراغ عقب و جلو و راهنما، کلاه ایمنی، ترمز خطرات زیادی را از بین می‌برد پس اندکی به فکر کشور باشید زیرا ایران اسلامی برای توسعه و پیشرفت به جوانانی مانند شما نیاز دارد و هرگونه تلفات موجب ضایعات وعوارض مختلف مادی، معنوی و روانی خواهد شد.

در پایان به هر موتورسوار یک کلاه ایمنی هدیه شد و بیش از 100 موتورسوار با کلاه ایمنی و به صورت هماهنگ از فلکه ورودی تا مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) حرکت کردند تا فرهنگ موتورسواری ایمن در جامعه همگانی شود.

این مراسم به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای شهنیا با مشارکت پلیس راه استان واداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول