اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان یزد:

وجود 280 هزار موتورسیکلت در یزد / توقیف موتور سیکلت‌ها در شب

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور یزد گفت: در ادامه طرح برخورد با موتورسواران متخلف، توقیف موتورسواران متخلف و فاقد کلاه ایمنی در شب نیز انجام خواهد شد.

وجود 280 هزار موتورسیکلت در یزد / توقیف موتور سیکلت‌ها در شب

اردوان قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در شهر یزد تعداد زیادی از موتورسواران فاقد کلاه ایمنی هستند که مورد برخورد پلیس قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها با موتورسوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد می شود، عنوان کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان خطرات بسیاری را به همراه دارد و حتی راکب را به کام مرگ می‌کشاند.

قاسمی ادامه داد: هدف اصلی پلیس افزایش احساس امنیت شهروندان همچنین کاهش تلفات جانی و مالی راکبان موتورسوار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم برای سرنشین موتورسیکلت‌ها لازم و ضروری است، عنوان کرد: درصد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب‌های جدی به ناحیه سر موتورسواران به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است.

رئیس پلیس راهور یزد همچنین با انتقاد از عدم همکاری خانواده‌ها در استفاده فرزندان از موتور سیکلت بیان داشت: متاسفانه اغلب دانش‌آموزان مقطع متوسطه از وسیله نقلیه موتورسیکلت استفاده می‌کنند و این در حالی است که بیشتر آنها نیز به سن قانونی نرسیده‌اند.

وی یادآور شد: طرح‌هایی را برای برخورد با موتورسواران دانش‌آموز در دستور کار داریم تا حوادث ناشی از تصادفات را در این سن کاهش دهیم.

قاسمی همچنین از وجود بیش از 280 هزار موتورسیکلت در یزد خبر داد و گفت: این آمار تنها مربوط به موتورهای شناسایی شده و دارای پلاک هستند.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است، تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری آمار تصادفات مربوط به موتورسواران نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رئیس پلیس راهور یزد عنوان کرد: تنها در هشت ماه از سال جاری تعداد 3هزار و 200 فقره تصادف در معابر شهری یزد رخ داده که در 2 هزار فقره از این تصادفات موتورسواران نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات موتورسواران و سوء استفاده برخی راکبان گفت: بر همین اساس طرح برخورد با موتورسواران در شب نیز اجرا خواهد شد و این امر به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

قاسمی عنوان کرد: پلیس به دنبال حفظ جان و سلامت موتورسواران است و به همین دلیل بر استفاده از تجهیزات ایمنی به ویژه کلاه ایمنی تاکید دارد.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول