اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن زیست شناسی ایران:

هنوز 50 درصد از گیاهان کشور ناشناخته است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن زیست شناسی ایران گفت: هنوز 50 درصد از گیاهان کشور شاخته نشده و رتبه ما از نظر رشته فیزیولوژی گیاهی در جهان ضعیف است.

هنوز 50 درصد از گیاهان کشور ناشناخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسن ابراهیم‌زاده پنجشنبه شب در کنفرانس ملی علوم و تکنولوژی نوین زیستی در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه‌های مختلف در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و هر روز شاهد پیشرفت دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار داشت: در راستای علوم زیست‌شناسی نیز کشور باید به پیشرفت‌های بیشتری برسد و از دنیا در این زمینه عقب نمانیم.

وی افزود: در این راستا، یک عده از زیست شناسان ما باید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود را در زمینه شناسایی گیاهان و جانوران و زمینه مولکولی انجام دهند و در راستای این علم خود را ارتقا داده و همچنین پیشرفت‌های کنونی را نیز حفظ کنیم.

رئیس انجمن زیست‌شناسی ایران با اشاره به اینکه هنوز 50 درصد از گیاهان کشور شناخته نشده و رتبه ما از نظر رشته فیزیولوژی گیاهی در جهان، در حدی نیست که حرفی برای گفتن داشته باشیم، بر ایجاد موزه زیست‌شناسی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: این موزه‌ها به اعتبار نیاز دارند اما تحقیق و پژوهش روی گیاهان و جانواران و میکروب‌های جدید، نتایج مثبت خود را خواهد داشت.

این مسئول برگزاری همایش‌های علمی را عامل ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات و  معرفی بیشتر دانشگاه‌های برگزار کننده برشمرد و افزود: این سومین کنفرانس ملی زیست‌شناسی در سال جاری در کشور است و برای اثرگذاری بهتر، کنفرانس‌ها باید دو روزه و تخصصی‌تر برگزار شود.

ابراهیم‌زاده از اجرای دو طرح پژوهشی تطبیقی و ممیزی در انجمن زیست‌شناسی ایران خبر داد و عنوان کرد: در طرح ممیزی وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور را با سایر کشورهای اسلامی بررسی کرده و جهان مشخص و طرح تطبیقی نیز بررسی وضعیت و مشکلات علوم گیاهی در کشور خواهد بود.

رئیس انجمن زیست شناسی ایران بر لزوم همکاری سایر دانشگاه‌ها در این طرح تاکید کرد و افزود: هر دانشگاهی طرح مورد نطر خود را می‌تواند به انجمن زیست شناسی ایران ارسال کند تا بعد از بررسی به نهاد رئیس جمهوری ارسال شود.

وی با اشاره به رشد سلول‌های بنیادی در کشور خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی از زیست‌شناسی شروع شد و هم اکنون رشته‌های متنوعی در این زمینه  به کار گرفته می‌شود که لازم است زیست شناسان بیشتری برای کار با سلول‌های بنیادی رغبت نشان دهند.

انتهای پیام/89013/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول