اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان:

آموزش‌های رسمی بدون مشارکت نهاد خانواده کارایی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پروش هرمزگان گفت: آموزش‌های رسمی بدون مشارکت نهاد خانواده کارایی لازم را نخواهد داشت.

آموزش‌های رسمی بدون مشارکت نهاد خانواده کارایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس احمد آخوندی در نشست شورای انجمن اولیا و مربیان استان با بیان این مطلب اظهار داشت: خانواده نقش اصلی را در انتقال مهارت‌های اساسی، رفتارها و شکل‌گیری ارزش‌ها و باورها دارد و بر هر نوع روابطی که فرد یا عوامل و نهادهای اجتماعی دیگر از جمله آموزش و پرورش دارد، تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم اهداف راهبردی در نظام آموزش و پرورش بر پایه رویکردهای سند تحول بنیادین که در بخش بیانیه ارزش‌ها و اهداف کلان مورد اشاره قرار گرفته است را در نظام تعلیم و تربیت به درستی اجرایی نمایم باید نهاد خانواده را با آموزش های همسو، مکمل اهداف آموزش و پرورش نماییم.

مدیر کل‌ آموزش و پرورش هرمزگان در همین راستا از اجرای برنامه‌های آموزش خانواده در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: این آموزش‌ها که با رویکردهای نوین با حضور اساتید و مشاوران خبره در سراسر استان دنبال می‌شود به عنوان یکی از برنامه‌های محوری آموزش و پرورش هرمزگان است.

آخوندی در پایان هدف عملیاتی شوراهای انجمن اولیا و مربیان را تقویت و توسعه تعاملات نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی با جامعه و سایر دستگا‌ه‌ها و نهادها از طریق گسترش ساختار تلفیقی و مساله محور عنوان کرد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این نشست گفت: شورای‌های انجمن اولیا و مربیان با ماموریت افزایش نقش اولیا در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های آموزشی و پرورشی، افزایش نظارت عمومی آنان و توزیع مناسب اختیارات میان گروه‌های ذی‌نفع تشکیل شد.

بتول جهانداری با اشاره به اهداف این شورا افزود: افزایش نقش اولیای دانش آموزان و مدیران مدارس در برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها، تحکیم و توسعه نقش خیرین، ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن و ایجاد هماهنگی و ارتباط لازم با متولیان تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه‌های نظارت عمومی اولیا و مربیان بر عملکرد انجمن، تبدیل تجارب، اشاعه نوآوری و خلاقیت در سطوح ستادی و اجرایی و ارتقاء جایگاه نقش تربیتی خانواده و مشارکت اثر بخش آن با نظام تعلیم و تربیت از جمله این اهداف است.

وی همچنین بیان کرد: این شورا دوازده عضو دارد که ترکیب آن نشان از توجه به همه گروه‌ها به ویژه گرو‌ه‌های مرجع در جامعه دارد. 

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول