اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد

رابطه انجمن اولیاء و مربیان باید فکری باشد نه مالی

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: بین مدرسه و اولیاء و مربیان باید یک رابطه دو طرفه برای بالا بردن سطح فرهنگ وجود داشته باشد، اما رابطه بین اولیاء و مربیان بسیار کم رنگ شده و به یک رابطه مالی بدل شده است.

رابطه انجمن اولیاء و مربیان باید فکری باشد نه مالی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نماز جمعه این هفته تویسرکان اظهار داشت: امام علی(ع) در خطبه 83 نهج‌البلاغه همگان را به تقوای الهی سفارش می‌فرمایند و از دشمنی شیطان بر حذر می‌دارند و می‌فرمایند حواستان باشد شیطان دشمن است و قسم خورده که انسانها را با اشکال مختلف فریب دهد، و آن حضرت می‌فرماید خداوند با ترساننده‌ای مکرر راه عذر را بر شما بست تا بهانه‌ای برای گناه کردن نداشته باشید، پس شما چه بهانه‌ای برای گناه کردن دارید لذا خداوند با دلیل و برهان لازم حجت را بر شما تمام کرد، اگر گوش شنوا داشته باشید.

وی افزود: شیطان از راه‌های مختلف و جذاب و فریبنده برای هر فرد او را شکار می‌کند و گناه را شیرین جلوه می‌دهد و آرام آرام در دل‌ها قرار می‌گیرد و تمام فضای روح و فکر فرد را تسخیر می‌کند، لذا فضائی که توسط شیطان تسخیر شد دیگر جائی برای خدا ندارد.

خطیب جمعه تویسرکان با اشاره بر راه‌های ورود شیطان گفت: امام در این خصوص می‌فرماید شیطان در گوش‌ها راز می‌گوید و وعده‌های دروغین می‌دهد و در آرزوها آنان را به انتظار می‌گذارد و زشتی گناه را زینت می‌دهد، به همین دلیل است که فرد کار خلاف را به جای کار درست و حرف ناحق را به عنوان حرف حق می‌زند.

وی ادامه داد: شیطان به فرموده امام علی(ع) کاری با انسان می‌کند که گناهان بزرگ را کوچک می‌شمارد و شیطان راه رستگاری را بر انسان می‌بندد و البته در روز قیامت آن چه را که زینت داده آشکار می‌شود.

ارزنده راه سقوط انسان را در عرصه‌های گوناگون و زمان‌های مختلف توسط شیطان متفاوت دانست و گفت: شیطان با هر فرد با روش متفاوتی برخورد می‌کند ریال یکی را با ثروت ریال دیگری را با‌ قدرت ریال فردی را با شهوت و دیگری را با ریاکاری فریب می‌دهد، چنان که فردی بعد از سال‌ها تلاش و خدمت سابقه انقلابی بودن سابقه  چندین و چند ساله خود را به هدر می‌دهد و دست بسته شیطان می‌گردد و بنابه فرمایش امام(ع) شیطان در روز قیامت که فرد می‌گوید شیطان مرا فریب داد انکار می‌کند.

این مسئول بخش دیگری از سخنان خود یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی و پیشرفت را تعداد باسوادان جامعه دانست و گفت: همین آمار مشخص می‌کند که یک کشور جهان سومی یا در حال توسعه و یا توسعه یافته است.

امام جمعه تویسرکان گفت: وقتی ما کشور خودمان را با کشورهای همسایه و یا آسیا و برخی دیگر مقایسه می‌کنیم، در نانو، هوا و فضا، هسته‌ای، پزشکی، نظامی و علمی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و در برخی امور جزء پنج کشور اول جهان هستیم، اما در نرخ باسوادی در بین سنین بالای 50 سال دچار مشکل حاد هستیم به گونه‌ای که ما را جزء کشورهای جهان سومی قرار داده‌اند.

وی سپس با اشاره به هفته اولیاء و مربیان افزود: سابقه انجمن اولیا و مربیان به حدود نیم قرن می‌رسد که با 16 هدف تشکیل شده و یک رابطه دو طرفه بین مدرسه و اولیاء برای بالا بردن سطح فرهنگ باید وجود داشته باشد، اما رابطه بین اولیاء و مربیان بسیار کم رنگ شده و به یک رابطه مالی بدل شده است.

ارزنده خاطرنشان کرد: بله، آموزش و پرورش مشکل مالی دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد، اما باید باید رابطه دو سویه بالا بردن فرهنگ سرلوحه کار انجمن باشد، چرا باید هر وقت دعوتنامه انجمن اولیا و مربیان ارسال می‌شود اولیا اولین چیزی که به ذهنشان می‌آید کمک مالی باشد.

این مسئول با انتقاد از برخی نامگذاری‌های بی‌حد و اندازه در تقویم اذعان داشت: چندین برابر هفته و چند برابر روزهای سال نامگذاری‌های مختلفی صورت گرفته که برای اعلام این مناسبت‌ها برخی مسئولان خواستار مطرح کردن آنها در نماز جمعه هستند، اگر بخواهیم این‌ها را توجه کنیم نماز جمعه به تقویم تاریخ تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/2499/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول