اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

برنامه‌ریزی در بقاع امامزادگان باید عامه پسند باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مخاطبان بقاع امامزادگان از جمله آستان مقدس حضرت معصومه(س) عامه مردم هستند از این رو برنامه‌هایی که در این اماکن اجرا می‌شود باید برای اقشار مختلف مردم باشد.

برنامه‌ریزی در بقاع امامزادگان باید عامه پسند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)،‌ آیت‌الله علی خاتمی در دیدار با تولیت و مسئولان آستان مقدس قم در  سخنانی فعالیت‌های آستان را در راستای ترویج آموزه‌های اهل‌بیت(ع) ارزشمند دانست.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید قطب فرهنگی شوند، اظهار داشت:‌ فعالیت‌های انجام شده در آستان حضرت معصومه(س)، نشان‌دهنده این است که آستان مقدس قم این توانایی را داشته و شما توانستید آن را به فعلیت برسانید.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده آستان مقدس قم از جمله برنامه‌های قرآنی آن گفت:‌ فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف، کاری ارزشمند است که از مسئولان آستان تقاضا دارم تا با برقراری ارتباط و تعامل با سایر امامزادگان کشور، شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در آنجا نیز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان درباره برنامه‌های فرهنگی گسترده ویژه بانوان گفت:‌ توجه به بانوان با توجه به نقشی که در تربیت انسان‌‌ها دارند، نقش زیادی برای داشتن جامعه ولایی و با ایمان دارد.

وی با بیان اینکه افراد تأثیرگذار در ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در خانواده‌های مذهبی تربیت شده‌اند، افزود: بزرگترین حرکت تاریخی در دوره معاصر‌ توسط ایران در جهان رقم خورد و آن شکل‌گیری انقلاب اسلامی توسط شاگرد حوزه علمیه قم در جوار بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) بود و امروز نیز با گذشت 34 سال از این  حرکت، هنوز هم با صلابت راه خود را ادامه می‌دهد.

خاتمی با اشاره به سکان‌داری انقلاب توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت:‌ امروز سکان این نظام به دستان مقام معظم رهبری فرزند خلف حوزه و حضرت امام(ره) است، کسی که در این مدت تجربیات انقلابی امام خمینی(ره) را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه عامه مردم بیش از هر مکانی، نسبت به بقاع متبرکه توجه دارند،‌ افزود: سایر نهادها، مخاطبان خود را دارند ولی مخاطبان امامزادگان از جمله آستان مقدس حضرت معصومه(س) عامه مردم هستند؛ از این رو برنامه‌هایی که در این اماکن اجرا می‌شود باید برای اقشار مختلف مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه درباره ظرفیت‌های فرهنگی استان زنجان گفت: این استان دارای مردمی با ریشه اعتقادی و ایمانی است که حوزه‌های علمیه استان در گذشته بزرگان زیادی را تربیت کرده است.

وی در پایان برنامه‌های گسترده فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس قم را الگویی برای کشور معرفی کرد و اجرا شدن آن در مناطق مختلف از جمله زنجان را ضروری دانست.

در این نشست، حجج اسلام والمسلمین حسنی، معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت، صادقی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و ثباتی، مدیر تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) گزارشی از برنامه‌های انجام شده و برنامه‌های آتی ارائه دادند.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول