اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تغییرات نا‌مطلوب آب و هوایی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تغییرات نا‌مطلوب آب و هوایی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد و این تغییرات سبب تغییر نظام غذا، افزایش شهر‌نشینی افزایش شکاف بین عرضه و تقاضا می‌شود.

تغییرات نا‌مطلوب آب و هوایی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم جزایری ظهر امروز در همایش ملی تغییر اقلیم و امنیت غذایی اظهار کرد: امنیت غذایی به معنای دسترسی فیزیکی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به غذای کافی و سالم است.

وی با بیان اینکه وجود غذا، سود غذا و تغذیه، درآمد کافی و بدن سالم از پیش‌نیاز‌های امنیت غذایی به شمار می‌رود، اضافه کرد: امنیت غذایی مردم باید در هر شرایطی تأمین شود و امروز تأمین امنیت غذایی از مهم‌ترین مسائل موجود در تمام دنیا محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تغییرات آب و هوایی را تهدیدی برای جامعه دانست و تصریح کرد: تغییرات نا‌مطلوب آب و هوایی امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد و این تغییرات سبب تغییر نظام غذا، افزایش شهر‌نشینی افزایش شکاف بین عرضه و تقاضا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این تغییرات بر تمام ابعاد زندگی انسان اثر می‌گذارد و سبب اختلال در تولید، صنعت و اقتصاد می‌شود، ادامه داد: به خطر افتادن سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و ناامنی غذایی از جمله نتایج این تغییرات به شمار می‌رود.

جزایری با اشاره به اینکه  کاهش سرعت توسعه کشو‌ر‌ها وجامعه بین‌ المللی نیز از نتایج این تغییرات به شمار می‌رود، تاکید کرد: به خطرافتادن سلامت عمومی به دلیل کمبود منابع آب، کمی غذا، کاهش ایمنی غذایی نیز از جمله نتایج ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

انتهای پیام/63001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول