اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیروزی با مهاجم کارائیبی به جنگ صمد و صبا می‌رود

نفت در حسرت پیروزی سوخت / ملاقات فرکی و دایی در مستطیل سبز

خبرگزاری فارس: هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس نفتی‌ها با صبا دیدار می‌کنند و فولاد به مصاف راه‌آهن می‌رود.

نفت در حسرت پیروزی سوخت / ملاقات فرکی و دایی در مستطیل سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس از فردا با برگزاری دیدارهایی آغاز خواهد شد.

در حالی که این هفته از مسابقات به شدت تحت تاثیر شهرآورد 76 پایتخت سرخابی‌ها قرار دارد نمایندگان خوزستان نیز در این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

* فرکی به دایی رسید

در یکی از این دیدارها تیم فولاد خوزستان در اهواز میزبان راه‌آهن تهران خواهد بود.

فولاد خوزستان که در این فصل برخلاف دیگر نماینده خوزستان (نفت آبادان) نتایج بسیار فراتری از انتظارات حسین فرکی را گرفته است در این دیدار برای ماندن در کورس مدعیان به سه امتیاز بازی نیازی مبرم دارد.

فولادی‌ها که حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمان آسیا را از مهم‌ترین اهداف خود در رقابت‌های امسال می‌دانند برای رسیدن به این هدف حریفان قدرتمندی همچون استقلال، تراکتورسازی، سپاهان، نفت تهران و دیگر بالانشینان و مدعیان را پیش‌رو دارند و برای جا نماندن به سه امتیاز بازی‌های خانگی خود چشم دوخته‌اند.

سرخ‌پوشان اهوازی از هفته نهم رقابت‌ها به تیمی شکست‌ناپذیر تبدیل و 14 هفته است هیچ تیمی موفق به شکست این تیم نشده است.

در سوی دیگر راه‌آهنی قرار دارد که فصل پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته و نتایج این تیم در رقابت‌های این فصل زردپوشان تهرانی را به تیمی غیرقابل پیش‌بینی تبدیل کرده است.

شاگردان علی دایی در این فصل بارها تا رده‌های بالای جدول پیش‌رفته اما با افتی چند هفته‌ای به میانه‌های جدول بازگشته‌اند و این قصه راه‌آهنی‌ها تاکنون چندین بار تکرار شده است.

این دیدار از سوی دیگر نیز می‌تواند جذابیت‌های خود را به همراه داشته باشد چراکه قرار گرفتن حسین فرکی و علی دایی دو مربی متفاوت دو تیم مقابل هم جدال شاگرد و استاد محسوب می‌شود.

از یک سو حسین فرکی آرام و بی حاشیه و در سوی دیگر علی دایی با جنب و جوشی که به مرد همیشه معترض لیگ برتر نوید یک دیدار پر افت و خیز را در هفته بیست و سوم می‌دهد.

حال باید دید که در جدال اندیشه‌های مربی و شاگرد کدامیک می‌تواند نتیجه را برای خود رقم بزند.

هم‌اکنون فولاد خوزستان از 22 مسابقه 38 امتیازی است و در جایگاه سوم قرار دارد و راه‌آهن نیز با 32 امتیاز هفتم است.

* نفت یک نیم فصل در حسرت پیروزی

در ادامه این هفته از رقابت‌ها دیگر نماینده  خوزستان که این روزها حال و روز خوشی را ندارد به مصاف حریف خود می‌رود.

نفت آبادان که در این فصل یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود در تاریخ حضور در لیگ برتر را به نمایش گذاشته است فردا به مصاف صبای قم می‌رود.

نفتی‌ها که با دو مربی پرتغالی خود در رقابت‌های این فصل با گذشت 22 هفته تنها یک برد آن هم در برابر صبای قم کسب کرده‌ بودند در هفته بیست و سوم به رکورد یک نیم فصل بدون برد دست می‌یابند! که برای هواداران و دوستداران طلایی‌پوشان دیار برزیل ایران به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

 نفت آبادان حالا با مربی بومی خود علی فیروزی ادامه 12 هفته باقی مانده رقابت‌های این فصل را به پایان خواهد رساند و از پرتغالی‌های ناموفق این تیم خبری نخواهد بود.

با توجه به شرایط جدول رده‌بندی و مسابقات پیش‌رو نفتی‌ها شانس بسیار اندکی برای بقاء دارند.

در سوی دیگر صبای قم قرار دارد که نتایج این روزهایش با صمد مرفاوی چنگی به دل نمی‌زند و زبان برخی منتقدان به این تیم که یکی نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود گشوده شده است.

صبای قم قطعاً برای کسب امتیازات کامل این دیدار خانگی به دیدار طلایی‌پوشان خواهد رفت تا جایگاه خود در جدول را بهبود بخشند.

این دیدار رویارویی صمد مرفاوی خوزستانی با هم‌استانی‌های خود محسوب می‌شود.

به هر حال باید دید که صمد مرفاوی خواهد توانست امتیازات کامل این دیدار خانگی را در قم نگه‌دارد یا علی فیروزی در نخستین تجربه مربیگری خود در نفت آبادان می‌تواند طلایی‌پوشان را پس از یک نیم فصل به کسب دومین برد نائل آورد.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول