اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌ دستی همدان خبر داد

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک در لاله‌جین

خبرگزاری فارس: معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره زمستانی، نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک در لاله‌جین برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک در لاله‌جین

بهجت عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد:‌ همزمان با ششمین جشنواره زمستانی همدان نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک برای گمرک‌های استان‌های غرب کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی در قطب سفال و سرامیک استان همدان در محل مرکز علمی ـ کاربردی لاله‌جین برگزار می‌شود.

معاون صنایع ‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقای اطلاعات ارزیابان و کارشناسان گمرکات غرب کشور است تا بتوانند با اطلاعات بیشتر نسبت به ارزیابی تولیدات صادراتی و وارداتی سفال و سرامیک اقدام کنند.

وی با اشاره به استان‌های شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی یادآور شد: همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ایلام از جمله این استان‌ها هستند که در این کارگاه شرکت می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه این کارگاه به مدت دو روز در لاله‌جین برگزار می‌شود، افزود: در این کارگاه هم دروس و هم شرح دروس تئوری توسط استاد سفال و سرامیک تدریس می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمانان و شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی در این دو روز بازدید از کارگاه‌های سفال و سرامیک و فروشگاه‌ها را در برنامه ‌دارند و ارزیابان با انواع سفال و سرامیک کشور در این کارگاه آشنا می‌شوند.

وی به علت میزبانی همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همدان از بالاترین میزان صادرات سفال و سرامیک در کشور برخوردار است، میزبانی این کارگاه را عهده‌دار شده است.

انتهای پیام/89003/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول