اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی‌قانونی کردستان خبر داد

رشد 73 درصدی مرگ طبیعی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: در 9 ماهه اول سال‌جاری آمار مرگ و میر طبیعی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد رشد داشته ‌است.

رشد 73 درصدی مرگ طبیعی در کردستان

غلامرضا همایون‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار‌کرد: عملکرد این سازمان در زمینه کمسیون چهار درصد در زمینه آزمایشگاه سم‌شناسی 45 درصد و در زمینه آزمایشگاه پاتولوژی 36 درصد رشد داشته است.

وی گفت: میزان کل معاینات این سازمان در نه ماهه امسال 27 هزار و 582 مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

همایون‌پور با اشاره به اینکه معاینات سرپایی پزشکی‌قانونی به 6 بخش تقسیم شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه معاینات سرپایی مربوط به بخش‌های نزاع، معاینات عمومی و روانپزشکی بوده که هر یک از این بخش‌ها نسب به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

به گفته همایون‌پور، میزان معاینات حوادث کار نیز در 9 ماه امسال 384 مورد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در زمینه معاینات مصدومین تصادفات از ابتدای سال‌جاری تاکنون با رشد 3 درصدی نسبت به 9 ماه سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

*کاهش 13 درصدی معاینات اجساد در کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در خصوص کاهش 13درصدی معاینه اجساد نیز گفت: کل اجساد معاینه شده در 9 ماه امسال 741 مورد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 854 مورد بوده در مجموع 13 درصد کاهش داشته است.

به گفته همایون‌پور سازمان پزشکی قانونی در 9 ماه سال‌جاری با 152 مورد معاینه اجساد ناشی از  مرگ‌های طبیعی مواجه بوده که این نوع مرگ نسبت به مشابه سال گذشته  73 درصد رشد داشته ‌است.

همایون‌پور با اشاره به میانگین زمانسنجی در بخش معاینات و فوتی اظهار کرد: زمان صدور نظریه کارشناسی در بخش معاینات در وقت اداری حدود یک‌ساعت است.

وی از زمان صدور نظریه کارشناسی در خصوص پرونده‌هایی که باید علت فوت تحت بررسی قرار گیرد گفت: در بحث سم‌شناسی زمان صدور علت فوت حدود 45 روز طول خواهد کشید که این مدت نسبت به سال گذشته که 3 ماه بود کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته وی زمان صدور نظریه کارشناسی در خصوص علت فوت در پرونده‌های آسیب‌شناسی نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان کردستان همچنین از رشد 85 درصدی اقدامات آزمایشگاهی این سازمان در 9 ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول