اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی:

هزینه‌های میلیاردی هم حلال مشکلات مدیریتی ابومسلم نیست / بدهی 800 میلیونی پیام مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی گفت: با وجود هزینه‌های میلیاردی در تیم ابومسلم این تیم همچنان دارای مشکلات مدیریتی، فنی و بازیکن‌سازی است.

هزینه‌های میلیاردی هم حلال مشکلات مدیریتی ابومسلم نیست / بدهی 800 میلیونی پیام مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس چمنیان عصر امروز در سی و یکمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در یک دوره زمانی، گرایش بخش صنعت و تمایل به حضور و حمایت از فوتبال استان زیاد شده بود که به دلیل استفاده‌های نادرست این فرصت‌ها سوزانده شد.

وی با بیان اینکه در چند ماه ابتدایی مسئولیتم انرژی زیادی را برای مذاکره با متولیان صنعت استان گذاشتم، گفت: با توجه به پر هزینه بودن فوتبال و دید نامناسب کنونی صنعت به آن، این بخش برای ورود به ورزش با تردید مواجه شده که باید این چالش با اعتماد‌سازی برطرف شود.

رئیس هیئت فوتبال خراسان ‌رضوی ضمن بیان اینکه رسانه‌ها آیینه تمام‌نمایی برای اشاعه خواسته‌های فرهنگی جامعه هستند، افزود: نباید از حرکت فرهنگی و ارزشی هیئت فوتبال خراسان‌رضوی برای تقدیر از 3 ملی‌پوش نوجوان فوتبال استان به راحتی عبور کرد.

چمنیان تصریح کرد: رسانه‌ها باید با توجه بیشتر به بعد ارزشی اینگونه حرکت‌هایی که تاکنون در فوتبال استان خراسان‌رضوی اتفاق نیفتاده، بستر فرهنگی را برای جلوگیری از لجام گسیختگی‌هایی که امروزه در میان برخی از گروه‌ها دیده می‌شود، فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت تیم ابومسلم اظهار کرد: با وجود هزینه‌های میلیاردی در تیم ابومسلم، این تیم همچنان دارای مشکلات مدیریتی، فنی و بازیکن‌سازی است.

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی با بیان اینکه وضعیت مشکلات ابومسلم باری است که بر دوش فوتبال استان سنگینی می‌کند، عنوان کرد: هر چند کارگروه فوتبال استان خراسان‌رضوی زمان زیادی برای موضوع تیم ابومسلم گذاشته و کار خود را انجام می‌دهد، اما هنوز در مورد مالکیت این تیم اتفاقی نیفتاده است.

چمنیان ادامه داد: هیئت فوتبال استان فقط در جایگاه تخصصی، فنی و مشاوره‌ای می‌تواند به موضوع مالکیت ابومسلم کمک کند و زمانی رسیده که مراجع دیگر هم برای پیگیری‌های حقوقی وارد شوند.

وی با بیان اینکه ابومسلم تیمی مشهدی است و مسئولان مشهد هم باید حساسیتی نسبت به وضعیتش از خود نشان دهند، اظهار کرد: هر چند محبوبیت و قدمت تیم ابومسلم مانع از خیلی مشکلات می‌شود، اما باید همه دست به دست هم بدهند تا سرنوشت ابومسلم همانند پیام نشود.

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در ارتباط با تیم فوتبال پیام گفت: زمانی‌ که با کسر امتیاز از پیام این تیم به لیگ دسته دو سقوط کرد با مشاهده نحوه مدیریت و حمایت از این تیم مشخص بود این تیم محکوم به فنا است.

وی افزود: امسال نیز با شکافی که بین مدیریت اجرایی و قانونی این تیم ایجاد شد، متولی برای شرکت در لیگ دسته سه فوتبال کشور نداشت و مسلماً با صدور رأی کمیته انضباطی فدراسیون محکوم به سقوط به لیگ استان است.

چمنیان ادامه داد: در حالی ‌که ارزش برآورد شده تیم پیام حدود 8 میلیون تومان بیشتر نیست با بدهی حدود 800 میلیون تومانی این تیم هیچ‌گاه موجودیت پیدا نمی‌کند؛ اما امیدواریم با اعتباری که نام پیام دارد، بتوانیم در سال‌های آینده روح این اعتبار را در کالبد یک پیام جدید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها و مذاکرات زیادی را با فدراسیون برای اخذ امتیاز یک تیم لیگ سه به جای پیام انجام دادیم، عنوان کرد: با اخذ مجوز تیم آرمان رضا(ع) در لیگ سه بدون پرداخت هیچ وجهی به فدراسیون فوتبال در حال حاضر حدود 30 بازیکن بومی استان با کادری بومی مشغول کار هستند که از بعد فنی می‌تواند برای فوتبال استان مفید واقع شود.

چمنیان با اشاره به حضور تیم سیاه‌جامگان در لیگ دسته دو فوتبال کشور به وجود ظرفیت‌های فراوان در خراسان‌رضوی تأکید کرد و گفت: این ظرفیت‌ها اگر در مسیر درست قرار داده شوند، می‌توانند منجر به موفقیت فوتبال استان شوند.

رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی با استقبال از خرید امتیاز حضور تیم‌های فوتبال خراسان‌رضوی در لیگ‌های مختلف فوتبال کشور اظهار کرد: نباید در این خصوص سوء استفاده مطرح باشد، اما هر کس علاقه‌مند به این کار است، نخست باید صلاحیت‌های مالی و مدیریتی را احراز کند تا سربار فوتبال استان نشود.

وی در ارتباط با برگزاری بازی‌های تیم‌های خراسانی حاضر در لیگ‌های مختلف فوتبال کشور با آماده شدن چمن ورزشگاه تختی در این ورزشگاه گفت: با توجه به حساسیت بالای بازی‌های تیم‌ها و نیاز آنان به حمایت تماشاچیان با پیش‌قدم شدن باشگاه سیاه‌جامگان و مشارکت تیم‌های ابومسلم و آرمان رضا(ع) رختکن‌ها و سرویس بهداشتی این ورزشگاه آماده‌سازی شده است.

چمنیان با تأکید بر حمایت بیشتر اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها و کمک‌های مالی به هیئت فوتبال استان برای حصول برنامه‌هایش اظهار کرد: از خراسان‌رضوی در حال حاضر 4 تیم فوتسال در لیگ‌های کشوری حضور دارند، اما هنوز یک سالن اختصاصی برای فوتسال در مشهد نداریم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود برای روشن نگه داشتن چراغ فوتسال در بخش بانوان را با حضور تیم فوتسال بانوان در لیگ برتر انجام داده‌ایم، یادآور شد: انتظار داریم اداره کل حداقل با در اختیار قرار دادن سالن بهشتی برای برگزاری بازی‌های این تیم کمک کند.

چمنیان بیان اینکه باشگاه‌ها خود باید هزینه برگزاری مسابقاتشان را در لیگ‌ها پرداخت کنند، گفت: عوامل اجرایی، آمبولانس و نیروی انتظامی هزینه‌هایی دارند که باید از سوی باشگاه‌ها تأمین و پرداخت شوند.

وی با اشاره به بدهی‌های تیم فوتبال ابومسلم بابت جلسات تمرینی و هزینه‌های اجرایی مسابقاتش اظهار کرد: اگر تا بازی آینده این هزینه‌ها پرداخت نشود، هیئت فوتبال خراسان‌رضوی قادر به در اختیار دادن زمین به این تیم نیست.

چمنیان با اشاره به دخالت نکردن هیئت استان بر امور هیئت فوتبال شهرستان مشهد و نگاهی نظارتی بر آن در ارتباط با برگزاری مسابقات فوتسال «پنت هوس» گفت: برگزاری این مسابقات از نظر سطح کیفی و کمک به فوتسال استان آنچنان که باید راضی کننده نبود، اما باید از ظرفیت این گونه حامیان مالی بیشتر در جهت رشد ورزش استفاده شود.

انتهای پیام/70003/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول