اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌‏ای تهران خبر داد

کاهش 39 درصدی حجم آب در تهران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‏‌ای تهران از کاهش 39 درصدی حجم آب در استان تهران نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 39 درصدی حجم آب در تهران

خسرو ارتقایی امروز در گفت‌‏و‏گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: میزان بارندگی‏ها در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 91) تا امروز 125 میلی‏متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‏ای تهران تصریح کرد: این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که نزولات آسمانی 207 میلی‏متری را ثبت کرده است، تنزلی بالغ بر 39 درصد را نشان می‏دهد.

وی ادامه داد: این مقایسه در آمارهای احتسابی طولانی‏‌مدت یعنی 44 سال اخیر نیز کاهش بارندگی 38 درصدی را نشان می‏دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‏ای تهران افزود: بارش‏های پاییزی سال‌ گذشته در استان تهران مناسب و آبان‌ماه امسال در حد مطلوب بود؛ اما هنوز بارندگی چشم‏گیری در زمستان سال‌جاری دیده نشده است.

ارتقایی ادامه داد: طبق پیش‌‏بینی‏‌های مسئولان سازمان هواشناسی امیدواریم تا در نیمه دوم بهمن و به‌ویژه اسفندماه امسال بارندگی‏‌ها، حجم آب را در تهران به شرایط نرمال برساند.

کاهش حجم آب پشت سدهای استان تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏‌ای تهران با اشاره به وضع کنونی آب پشت سدهای استان تهران نیز خاطرنشان کرد: این کاهش، در ذخیره آبی سدهای پنج‏گانه تأمین‏‌کننده آب استان تهران نیز مشهود است.

وی افزود: در این پنج سد مجموعاً 614 میلیون مترمکعب آب ذخیره‏‌سازی شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته یعنی رقم 640 میلیون متر مکعب، کاهش 26 میلیون مترمکعبی را نشان می‏دهد.

ارتقایی ادامه داد: برآورد آمارهای ارائه ‏شده در بیانی ساده بر کاهش ورودی آب به منابع تأمین این ماده حیاتی در تهران دلالت دارد و امیدواریم با بارش‏های آینده، تهران سال آینده دچار کم‏‌آبی نشود.

وی تصریح کرد: در این خصوص همکاری مردم استان تهران در استفاده بهینه از آب و مصرف اصولی این ماده در شبکه‏‌های شهری و روستایی از بار مشکلات می‏‌کاهد.

انتهای‌پیام/2568/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول