اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران-1

جام حبیبی و موحد را با همکاری ایرانیان مقیم خارج برگزار می‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مسابقات کشتی جام حبیبی و موحد را اگر فدراسیون حمایت نکرد با همکاری ایرانیان مقیم خارج، در سال آینده میزبان می‌شویم.

جام حبیبی و موحد را با همکاری ایرانیان مقیم خارج برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد سعادتمند بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان مازندران پرداخت.

وی با اشاره به اینکه به روسای ادارات ورزش و جوانان شهرهای مازندران ابلاغ شد تا 50 روز آینده برنامه‌های کاری سال 92 را تدوین و به اداره کل ارائه دهند، اظهار داشت: فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان مازندران براساس برنامه‌های پنج ساله تدوین و اجرا می‌شود.

سعادتمند، ورزش همگانی را اولویت برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان مازندران دانست و ادامه داد: برای ایجاد شور و نشاط همگانی اهمیت به ورزش عمومی  در دستور کار قرار دارد.

تشکیل ستاد عالی ورزش در مازندران

این مسئول به تشکیل ستاد عالی ورزش در مازندران اشاره کرد و گفت: ستاد عالی ورزش در استان به ریاست استاندار با همکاری دستگاه‌های اجرایی و در شهرهای مازندران با ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید حامی امور مربوط به جوانان باشند، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر به تحقق مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امور مربوط به جوانان نیست.

سعادتمند افزود: اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تمام محدودیت‌های مالی  توانسته در ستاد ساماندهی امور جوانان استان رتبه نخست کشوری را کسب کند.

وی از فعالیت 50 سمن در امور جوانان مازندران خبر داد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان مازندران در تعریف برنامه‌های اوقات فراغت به لحاظ گستردگی مخاطب از آموزش و پرورش سبقت گرفت.

بداخلاقی‌های ورزشی در مازندران کم شود

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به تشکیل کمیته بررسی چالش‌های ورزش استان اشاره کرد و یادآور شد: افزایش فعالیت‌های فرهنگی سبب کاهش بداخلاقی ورزشی می‌شود.

وی افزود: آموزش مربیان، سرپرستان و لیدرهای ورزشی در دستور کار ما قرار دارد.

سعادتمند از برپایی المپیاد استانی در مازندران خبر داد و یادآور شد: بنا به مقتضیات، پنج تا 10 رشته ورزشی که در بازی‌های آسیایی و المپیکی نقش موثری دارند در المپیاد استانی ورود می‌یابند.

وی  با اعلام اینکه از توانمندی‌های پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی سطح استان باید استفاده شود، بیان داشت: بحث مشاور قهرمان موضوعی است که برای تقویت ورزش مازندران پیگیری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: به منظور هدفمندی  برنامه‌های ورزشی استان، تاکنون با اداره کل تعاون، هلال احمر استان، آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج مذاکراتی انجام شد که در حال تدوین پیش‌نویس هستیم.

انعقاد تفاهمنامه با کشورها و استان‌های همسایه

وی اضافه کرد: برای کمک و تقویت ورزش مازندران تفاهمنامه‌ای را با کشورهای همسایه و نیز ادارات کل استان‌های همجوار امضا کردیم.

سعادتمند بحث اهدای خودرو به قهرمان اخلاق ورزشی در سال 92 را موضوعی فرهنگی در فعالیت‌های ورزشی مازندران دانست و ادامه داد: از اردیبهشت 92 خودرویی در اداره کل ورزش و جوانان مازندران قرار می‌گیرد که به قهرمان  اخلاق ورزشی هدیه می‌شود.

وی افزود: تشکیل کمیته ارزیابی، استفاده از ظرفیت خبرنگاران در اتاق فکر، ایجاد مجمع خیران ورزشی و فعال کردن کمیته پژوهش در اداره کل ورزش و جوانان مازندران به طور جدی پیگیری می‌شود.

بهره‌برداری از 12 پروژه ورزشی در دهه فجر

این مسئول به برنامه‌های ایام دهه فجر در سال جاری پرداخت و اضافه کرد: برپایی همایش مهدویت، اجرای بیش از 500 برنامه فرهنگی و ورزشی شهرستانی، افتتاح بهره‌برداری از 12 سالن ورزشی و کلنگ‌زنی دومین سالن سرپوشیده کشور در شهرستان آمل از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان در دهه فجر امسال است.

سعادتمند افزود: مقرر شد سالن 8 هزار نفره آمل با استفاده از توانمندی بخش خصوصی تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی از تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان مازندران خبر داد و اظهار داشت: 12 نوامبر 2014 مصادف با 21 آبان ماه 93، 28 رشته ورزش المپیکی در این دوره به رقابت می‌پردازند.

وی متذکر شد: بنا داریم با هدفگذاری مشخص با توجه به ظرفیت‌های استانی مقام‌آور باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه قبل از سال 92 برنامه تجلیل از قهرمانان ورزشی استان را داریم، خاطرنشان کرد: تجلیل از قهرمانان المپیکی و پاراالمپیکی از برنامه‌های حمایتی ما به قهرمانان است.

مصمم به برگزاری مسابقات جام حبیبی و موحد هستیم

سعادتمند با تاکید بر اینکه مصمم به برگزاری مسابقات کشتی جام حبیبی و موحد در مازندران هستیم، اظهار داشت: حضور 9 کشتی‌گیر برتر دنیا در مازندران ظرفیت برگزاری مسابقات کشتی جام حبیبی و موحد را دارد و اگر فدراسیون از این مسابقه حمایت نکرد با همکاری ایرانیان مقیم خارج، در سال آینده میزبان می‌شویم.

وی ادامه داد: استادیوم شهدای ساری آمادگی برگزاری مسابقات تورنمنت چهار جانبه را دارد که با بزرگان فوتبال کشور این هماهنگی انجام می‌شود.

سعادتمند افزود: توجه به ورزشی بومی و محلی و روستایی و نیز ورزش بانوان در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی با اعلام اینکه همدان میزبان برپایی مراسم تجلیل از المپیکی‌های تمامی ادوار است، گفت:  مراسم تجلیل از سوی کمیته ملی المپیک برای قدردانی از المپیکی‌های همه ادوار برگزار می‌شود که مازندران نیز به نوعی میزبان است.

پروژه ورزشی سفر رهبری در چالوس فعال شد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه دو پروژه ورزشی سفر رهبری در نوشهر و چالوس با اعتباری بیش از 110 میلیارد تومان به تصویب رسید، بیان داشت: تحقق اعتبار پروژه رهبری 100 درصدی است ولی هنوز برای دو پروژه کاری انجام نشد.

وی افزود: طی نشستی که با مسئول شرکت توسعه و تجهیز داشتیم در روزهای اخیر پروژه چالوس فعال و درصدد هستیم تا مشکل زمین نوشهر نیز حل شود.

این مسئول با اعلام اینکه در ماه گذشته به عنوان تنها مدیر دستگاه ورزش به فراکسیون ورزش مجلس دعوت شدم، خاطرنشان کرد: به منظور تقویت ورزش کشور و استان بسته پیشنهادی به نمایندگان مجلس ارائه شد تا مشکلات عرصه ورزش حل شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه کارکنان دولت در امر ورزش فعالیت قابل توجهی دارند، پیشنهاد تشکیل فدراسیون ورزش کارکنان دولت به وزیر متبوع، از سوی مازندران صادر شد.

انتهای پیام/86006/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول