اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتخابات اسرائیل – 42

نتانیاهو: جلوگیری از تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای وظیفه ما و تمام جهان است

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز هم با تکرار چندباره صحبت‌های اخیر خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران، جلوگیری از تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای را ماموریت اسرائیل و تمام دنیا دانست.

نتانیاهو: جلوگیری از تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای وظیفه ما و تمام جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» امروز در آغاز نشست هفتگی کابینه، بار دیگر برنامه هسته‌ای ایران، تسلیحات شیمیایی در سوریه و گروه‌های مسلح در شمال آفریقا را مهمترین مشکلات جهان دانست.

وی هم هفته گذشته و هم دیشب در دیدار با هیئت نمایندگان مجلس سنای آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند، عینا مشابه این صحبت‌ها را مطرح کرده بود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جمع وزرای اسرائیلی گفت: شب گذشته من با 5 سناتور دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی دیدار کردم و به آن‌ها گفتم که مسئله اصلی ساخت و ساز در «عاریل» (مرکز آموزشی که در اراضی فلسطینی‌ها بنا شده و اسرائیل تلاش دارد برای تثبیتش، آن را به دانشگاه تبدیل کند)، یا ساختمان‌سازی در بیت‌المقدس نیست. مسئله خاورمیانه تلاش ایران برای ساخت تسلیحات اتمی، تسلیحات شیمیایی در سوریه، و اسلامگراهای افراطی‌ است که در شمال آفریقا حضور دارند و این خطر وجود دارد که به منطقه سرازیر شوند.

نتانیاهو با تکرار مجدد این جمله که «تاریخ کسانی را که به ایران اجازه دهند به سلاح هسته‌ای مجهز شود، نمی‌بخشد»، گفت: این (جلوگیری از تجهیز ایران به سلاح هسته‌ای) نه فقط ماموریت من و اسرائیل بلکه مأموریت تمام دنیا است.

در حالی که تنها دو روز تا انتخابات اسرائیل باقی مانده، نتانیاهو بار دیگر در تلاش برای منحرف کردن اذهان از شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری، بار دیگر موضوع برنامه هسته‌ای ایران را مطرح می‌کند.

انتخابات پارلمانی اسرائیل که نخست‌وزیر آینده هم به صورت غیرمستقیم از دل آن خارج می‌شود، روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. در این انتخابات 34 حزب برای رسیدن به کرسی‌های پارلمان با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول