اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کبودراهنگ:

6 هزار قالیباف در کبودراهنگ فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر در صنعت فرش بافی در شهرستان کبودراهنگ فعالیت می کنند.

6 هزار قالیباف در کبودراهنگ فعالیت می‌کنند

مسلم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه 14 هزار نفر در شهرستان مستعد کار در بخش تولید فرش هستند، اظهار داشت: از فعالان عرصه فرش در شهرستان تعداد یک هزار و 25 نفر تاکنون کارت شناسایی دریافت کردند.

وی افزود: تعداد 810 نفر پروانه کسب و بهره‌برداری فرش را دریافت کردند و تعداد 410 نفر تاکنون از مزایای بیمه بافندگان فرش بهره‌مند شدند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: در سال جاری تاکنون 7 هزار و 800 متر فرش تولید شده و تعداد 47 واحد مجتمع کارگاه تولید فرش در شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان افت تولید فرش را داریم، خاطرنشان کرد: بخشی از تولیدات فرش شهرستان مربوط به سفارش تجار قم است که فرش ابریشم بافته می‌شود و این موضوع بخشی از توان تولید فرش محلی را به خود اختصاص داده است.

غلامی اضافه کرد: بخشی از توان تولیدی فرش شهرستان به بافت فرش نقشه مهربان به سفارش بازار اختصاص دارد و طبق گزارشات کارشناسان فرش در چند ماه گذشته تولید فرش با نقشه مهربان رونق یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر به فکر جمع‌آوری نقشه فرش «مهربان» هستیم، یادآور شد: با توجه به وضعیت بازار در حال حاضر بازار فرش از فرش مهربان استقبال می‌کند و ما از این بافندگان حمایت می‌کنیم.

فرماندار کبودراهنگ ادامه داد: فرش ابریشمی به سفارش تجار فرش بافته می‌شود و اگر سفارش بافت نباشد برای بافنده به صرفه نیست که خود اقدام به بافت فرش کند و این در حالی است که در تولید فرش محلی محدودیت بازار کمتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در برخی از روستاها خیاطی شغل دوم خانواده‌ها بعد از کشاورزی است و در بعضی از روستاها زنبورداری و دامداری متفرقه در سطح شهرستان انجام می‌شود.

غلامی خاطرنشان کرد: یک هزار و 928 نفر در سال جاری برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده که از این تعداد 990 نفر طرح آنها مورد پذیرش قرار گرفته و تاکنون 80 درصد تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم در زمینه گسترش مشاغل خانگی برای مددجویان خود تسهیلات خوبی ارائه می‌کنند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ در پایان با بیان اینکه شهرستان استعداد این را دارد که همه خانه‌ها مشاغل خانگی داشته باشند تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که برای تعداد یک هزار نفر در شهرستان مجوز مشاغل خانگی را در سال جاری صادر کنیم.

انتهای پیام/2499/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول