اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گلستان:

اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای ثبت اشیای با قدمت تاریخی و ارزش مادی، اشیای موزه‎ای استان گلستان ساماندهی می‎شوند.

اجرای طرح ساماندهی اشیای موزه‎ای در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، حمید عمرانی‎رکاوندی اظهار داشت: نظر به ثبت اطلاعات و مشخصات آثار و اشیای موزه‎ای کشور در نرم‎افزار جام در سراسر کشور، نسبت به ثبت تمام اطلاعات، عکس و مشخصات اشیای مکشوفه در موزه‎های استان گلستان نیز اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 5 هزار و 900 قلم شی تاریخی و با قدمت در این سامانه به ثبت رسیده، تصریح کرد: این اشیای تاریخی با قدمتی از 7 هزار و 200 سال پیش تا دوره اسلامی است و اشیای سفالی، استخوانی، چوبی، فلزی، کاغذی و... را شامل می‎شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به کشف مستمر این آثار و اشیای تاریخی در استان، این طرح همچنان ادامه دارد.

عمرانی‎رکاوندی اذعان داشت: با ساماندهی اشیای موزه‎ای این استان، هر شی با قدمت تاریخی، کددار شده و در سامانه و نرم‎افزار کشوری معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول