اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان:

شایسته سالاری باید جایگزین قوم‌گرایی شود

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: باید شایسته سالاری جایگزین قوم گرایی، طایفه گرایی و فامیل‌گرایی شود.

شایسته سالاری باید جایگزین قوم‌گرایی شود

غلام محمدطاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در ارتباط با برنامه حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اظهار داشت: برنامه‌های انتخابات زمان‌بندی شده است و مرحله به مرحله با توجه به شرایط و نزدیک شدن به انتخابات اجرایی می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی حزب مؤتلفه این است که تلاش ‌شود انتخاباتی با نشاط و با حضور حداکثری مردم، رقابتی سالم با همکاری دستگاه‌های مجری انتخابات، برگزار شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان به کارهای انجام شده توسط این حزب اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد هماهنگی با احزاب و تشکل‌هایی که جبهه پیروان خط امام و رهبری را تشکیل داده‌اند همراه جبهه و زیر نظر دبیر جبهه انجام وظیفه کرده و سعی می‌شود که سایر احزاب و تشکل‌ها و شخصیت های تاثیر گذار اصولگرا که عضو جبهه نیستند اما اصولگرا هستند در انتخابات شورا‌ها ی شهر و روستا با هماهنگی هم فعالیت و با یکدیگر مشارکت داشته باشند که در این راستا تاکنون جلساتی تا به حال برگزار شده است و مسئولان ستادهای انتخاباتی هر شهرستان انتخاب شده‌اند.

طاهری در مورد معیارهای انتخابات اعضای شورای شهر و روستا گفت: معیارهای مدنظر شامل تعهد، تخصص و تجربه است که با توجه به شرح وظایفی که برای شورای شهر تعریف شده این مجموعه باید دارای تخصص لازم و برنامه باشند و این برنامه‌ها شعاری نبوده بلکه قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها به متخصصان مجرب در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود تا بررسی کنند که آیا این برنامه‌ها دقیقا قابلیت اجرایی دارد یا خیر و تأثیر آن در آبادانی و پیشرفت شهر، حل معضلات و مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی، حقوقی و ترافیک و غیره تا چه میزان است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شایسته سالاری باید جایگزین قوم‌گرایی، طایفه گرایی و فامیل گرایی شود بنابراین ضروری است همه نخبگان استان، روحانیون، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، بازاریان، بزرگان طوایف و همه نیروهای تأثیرگذار اعم از شیعه و سنی در این زمینه کمک کنند.

طاهری درباره ائتلاف با اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها افزود: مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه پایبند به اعتقادات دینی و مذهبی قوی هستند و نظام و انقلاب اسلامی را دوست دارند، با اصلاح‌طلبانی که قانون اساسی را قبول نداشته باشند و با ضد انقلاب خارج کشور سر و سری داشته و هماهنگ با شعارها و برنامه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کنند و دین را افیون جامعه و حکومت بدانند و تئوریسین آنان مقاله خون، خون می‌آورد را بنویسد و محکوم نکنند،  مردم این استان این گروه از اصلاح طلبان را قبول ندارند و ما هم با این طیف از اصلاح طلبان ائتلافی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: مگر خدای نکرده اینها مردم را فریب دهند و چهره واقعی خودشان را رو نکنند که البته دیگران هم در این بین ساکت نخواهند نشست اما گروه‌هایی هم از اصلاح طلبان این استان هستند که معتدلند و قانون اساسی را قبول دارند و پایبند ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی هستند و با مخالفان نظام ارتباطی ندارند لذا اگر احساس کنند که لطمه‌ای به نظام و ارزش‌های آن وارد می‌شود به دفاع از نظام می‌پردازند چنانچه مجموعه اصولگرایان استان بپذیرند در انتخابات شورا‌ها  می‌توانیم با این طیف هماهنگی و همکاری داشته باشیم.

طاهری در پاسخ به اینکه دوره‌های گذشته در انتخابات شورا ائتلاف سفید و سبز رقابت می‌کردند و آیا در این دوره هم به همان صورت خواهد بود افزود: جواب این موضوع را من به تنهایی نمی‌توانم بدهم چون ما زیرمجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری هستیم حتما در آن جلسات موضوع طرح و با هماهنگی سایر اصولگرایان استان اعلام خواهد شد اما به عنوان یک عضو مؤتلفه علاقمندم که یک وحدت استراتژیکی نه تاکتیکی بین برادران اهل سنت و شیعه به وجود آید به ویژه در انتخابات  شورای شهر همه با هم یک‌لیست مشترک متشکل از افراد متخصص و متعهد دلسوز مخصوصا برای مرکز استان بدهیم تا یک شورای کارآمد و تاثیرگذار داشته باشیم.

وی در ادامه به عمده مشکلات استان اشاره کرد و بیان داشت: اشتغال جوانان، گرانی، تورم کمرشکن و اعتیاد  و موادمخدر از جمله مشکلاتی هست که در استان وجود دارد لذا برای حل آن‌ها می‌طلبد که مدیران استانی و ملی توجه ویژه‌ای به این خطه از کشور داشته باشند و مشکلات زیرساختی را حل کنند تا استان از نظر صنعت، کشاورزی و تجارت رشد کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مدیران استانی باید برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا داشته باشند، تلاش آنها مضاعف شود تا خدای ناکرده در اواخر خدمت دولت دچار روزمره‌گی نشوند و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که ارباب رجوع مشکلات و نارسایی‌ها را بدون ترس و نگرانی با مدیر ارشد آن اداره یا سازمان درمیان بگذارد.

وی افزود: دلیل سکوت ما این نیست که مشکلات استان را نمی‌دانیم بلکه نمی‌خواهیم از اظهار نظر ما دشمنان نظام و انقلاب سوء استفاده کنند اما مسئولان باید هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند، زیرا  مشکلاتی چون گرانی و غیره را تا کی می‌شود تحمل کرد در صورتی که خیلی از مشکلات با درایت و تدبیر مدیران قابل حل است.

انتهای پیام/75005/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول