اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی:

اقدام عملیاتی برای مقابله با سگ‌های ولگرد نشده است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: تاکنون اقدام عملیاتی خاصی برای مقابله با سگ‌های ولگرد نشده و اگر وجود داشته مقطعی و تداوم نداشته است.

اقدام عملیاتی برای مقابله با سگ‌های ولگرد نشده است

 اصغر بحرانی صبح امروز در نشست کارگروه سلامت دشتی از فرماندار دشتی به دلیل تلاش برای جمع آوری نخاله در سطح کوچه‌ها، معابر شهر خورموج و فضای سبز تقدیر کرد و گفت: این مشکل حل شد اما در بحث فضای سبز با توجه به احشام ولگرد درسطح شهر چنانچه اقدامی صورت نگیرد باعث از بین رفتن فضای سبز خواهد شد.

بحرانی افزود: وجود احشام ولگرد باعث غیربهداشتی شدن معابر و خیابان می‌شود و ما شکایت‌هایی هم از طرف مردم به شبکه بهداشت و درمان و حتی خود شهرداری داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام عملیاتی خاصی نشده و اگر بوده هم مقطعی بوده و تداوم نداشته است و حیف که در زمینه فضای سبز این قدر زحمت کشیده شود ولی پیشگیری نکنیم.

بحرانی بیان کرد: از شهرداری انتظار داریم در این زمینه اطلاع رسانی و به مردم احترام گذاشته شود بعد هم اقدام عملیاتی در جمع آوری احشام انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد:  مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان افزایش آن در جمعیت دامی و انسان و انتقال بسیاری از بیماری‌ها از سگ به انسان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتی افزود: از مهم‌ترین بیماری‌هایی که در سگ‌های ولگرد است می‌توان به بیماری‌هایی نظیر هاری، کیست هیداتیک و... بروسلوز و لپتوسپیروز اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر خیلی افزایش یافته و ما از مدیران مدارس، دانش آموزان و حتی از اهالی روستاهای ناخکی، عربی و محمدآباد نیز شکایت‌هایی داشتیم.

بحرانی ادامه داد: بعضا گزارش‌هایی از گزیدگی سگ‌های ولگرد داشته‌ایم اما این مسئله مهم باعث نشده است که در سطح شهر بیماری هاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امنیت و ایمنی در کنار پیشگیری از بیماری‌ها برای شهروندان هم مهم است، گفت: حتی اگر کسی بخواهد صبح‌ها برای ورزش کردن به پارک‌ها برود نیز امنیت ندارد چون سگ‌های ولگرد در پارک‌ها حضور دارند.

وی یادآور شد: سگ‌های ولگرد در دیر و گناوه نیز بوده است که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است و در گناوه نیز یک شرکت خصوصی  در زمینه معدوم کردن سگ‌ها اقدام کرده است و در شهر دیر نیز همین کار اتفاق افتاده است.

بحرانی خاطرنشان کرد: متخصص پوست صبح روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، متخصص ارتوپدی صبح روزهای شنبه، متخصص ارولوژی (جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی) صبح روزهای پنج‌شنبه در محل درمانگاه بیمارستان زینبیه خورموج به طبابت می‌پردازند.

انتهای پیام/66001/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول