اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کاهش و کنترل آلودگی هوا؛

ایستگاه‌های CNG اصفهان به 137 جایگاه افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: افزایش ایستگاه‌های CNG اصفهان به 137 جایگاه از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و کاهش آلودگی هوای اصفهان به شمار می‌رود.

ایستگاه‌های CNG اصفهان به 137 جایگاه افزایش یافت

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر وسایل نقلیه موتوری منشأ 70 درصد آلودگی موجود شهر‌ها به شمار می‌روند، اظهار کرد: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تجاری و خانگی نیز منشأ 30 درصد آلودگی موجود در شهر‌ها هستند.

وی به افزایش آلاینده‌های جوی در زمان وقوع پدیده اینورژن اشاره کرد و افزود: پدیده آلایندگی در تمام شهر‌ها وجود دارد، اما در حال حاضر هشت کلان‌شهر موجود در کشور از جمله کلان‌شهر اصفهان ظرفیت افزایش آلاینده‌ها را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان توسعه شهر‌نشینی، شهر‌گرایی، افزایش ترافیک و توسعه سریع صنعت را از عمده‌ترین دلایل تشدید آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها دانست و تصریح کرد: تمام مردم باید با مشارکت با دستگاه‌های اجرایی تمام این موارد را برای جلوگیری از تشدید آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها مدیریت کنند.

وی به اقدامات اجرایی در اصفهان در راستای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا، عرضه گازوئیل کم گوگرد، ایجاد کارگروه کاهش آلودگی هوا، تصویب قانون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده و توسعه ایستگاه‌هایCNG  اصفهان به 137 جایگاه از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

کلانتری با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خطوط BRT سبب کاهش چشمگیر آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان می‌شود، تاکید کرد: روند آلاینده‌های جوی در کلان‌‌شهر اصفهان در حال کاهش است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه مراکز معاینه فنی خودرو‌ها در کلان‌شهر‌ها اضافه کرد :توسعه این مراکز سبب کاهش 20 درصدی مصرف انرژی خودرو‌ها می‌شود و توسعه فضای سبز موجود در شهر‌ها نیز از جمله ابزار‌های قانونی برای کاهش آلاینده‌های جوی به شمار می‌رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه و احداث پارکینگ‌های عمومی و ایجاد ایستگاه‌های جدید CNG برای کاهش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها ضرورت دارد، گفت: هر ساله باید سهم حمل و نقل عمومی موجود در شهر اصفهان به میزان پنج درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت نیروگاه‌ها از نظر میزان آلایندگی و سوخت مصرفی آنها نگران‌کننده است، اظهار کرد: نیروگاه‌های اصفهان باید به جای استفاده از سوخت مازوت به سمت استفاده از سوخت‌های پاک حرکت کنند و میزان آلاینده‌های موجود در اصفهان را به حداقل ممکن برسانند.

انتهای پیام/63004/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول