اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور مطرح کرد

امتیاز ویژه دولت برای استان‌های ساحلی جهت مبادله کالا/انهدام 780 باند قاچاق

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: برابر مصوبه‌ای، 20 میلیون ریال مجوز قانونی برای مرزنشینان در امر مبادلات کالا در‌نظر گرفته شده که به نوعی یک امتیاز برای استان‌های ساحلی است.

امتیاز ویژه دولت برای استان‌های ساحلی جهت مبادله کالا/انهدام 780 باند قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فداحسین مالکی عصر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر دلایل تشدید قاچاق سوخت در هرمزگان به‌ رغم تعیین سهمیه‌ها و خلاءهای فراوان قانونی، اظهارداشت: اگر چه میزان قاچاق سوخت در کمترین میزان آن نیز پذیرفتنی نیست اما استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های موفق کشور شدیدترین برخورد را با باندهای قاچاق سوخت داشته است.

وی تصریح کرد: در این سفر دو روزه طی نشست‌های مختلف از جمله با استاندار هرمزگان، آخرین وضعیت موجود را مورد بررسی و تدابیر لازم برای بستن همه روزنه‌هایی که منجر به حجم وسیع قاچاق می شود را خواهیم داشت.

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور ایجاد نظم در عرضه سهمیه‌ها، کنترل شناورهای صیادی، نیروگاه‌ها و همه عواملی که از سهمیه سوخت استفاده می‌نمایند یکی از راهکارهای پیش روی است که تصمیمات لازم را برای آن خواهیم داشت.

مالکی بیان داشت: در کنار این باید همه دست‌اندرکاران به ویژه در عرصه حمل و نقل و همچنین شرکت نفت باید پیشنهادات لازم را برای اجرا ارائه نمایند تا در جمع‌بندی به یک نقطه نظر واحد برسیم.

این مسئول همچنین ادامه داد: یکی دیگر از راهکارها این است که بررسی شود به چه طریقی می‌توان این موضوع را به امر اشتغال سوق داد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های دولت در احیای بازارچه‌های مرزی خاطرنشان کرد: نگاه دولت به اشتغال مرزنشینان منفی نیست و احیای بازارچه‌های مرزی نیز در این راستا هدفگذاری شده است.

به گفته مالکی برابر مصوبه‌ای که در برخی استان‌ها نیز اجرا شد 20 میلیون ریال مجوز قانونی برای مرزنشینان در امر مبادلات کالا در نظر گرفته شده است که به نوعی یک امتیاز برای استان‌های ساحلی است.

نماینده ویژه رییس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در پایان از انهدام 780 باند قاچاق و تشکیل یک‌هزار و 400 پرونده بالای یک میلیارد ریال در مدت 10 ماهه امسال خبر داد و بیان داشت: ارزش این پرونده‌ها در مجموع 770 میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه 10 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/88001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول