اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران:

پرواربندی امانی به اجرا در می‌آید / دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال عشایر عمل کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایرانی از اجرای طرح پرواربندی امانی در تمام کشور خبر داد.

پرواربندی امانی به اجرا در می‌آید / دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال عشایر عمل کنند

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، بابان داوردان در دیدار از مناطق ییلاقی عشایر ابرکوه در منطقه بوانات اظهار داشت: طرح

پروار بندی امانی که در سه استان کشور به صورت پایلوت اجرا و با استقبال روبرو شده است، بعد از تأمین اعتبار در تمام کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح هزینه پرواربندی دام به صورت 50 درصد علوفه و بقیه وجه نقد به عشایر داده می‌شود و به جای اقساط، از آنان گوشت تولیدی خریداری می‌شود که این مسئله با توجه به اینکه آنان با مشکل کمبود نقدینگی در این زمینه مواجه هستند، راهکار مناسبی به حساب می‌آید.

داوردان گفت: عشایر کشور با وجود آن که تنها دو درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، تولید 25 درصد از گوشت قرمز کشور را در اختیار دارند و همین مسئله توجه ویژه به آنان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل مشترک تمامی عشایر کشور است و همین مسئله کاهش درآمد آنان را به دنبال داشته است.

داوردان ادامه داد: با وجود اینکه خدمت رسانی به عشایر در دولت نهم و دهم تسریع شده است، اما هنوز مشکلات بسیاری آنان را رنج می‌دهد.

این مسئول در مورد برنامه‌های سازمان عشایر افزود: در راستای بهره‌مندی عشایر از پتانسیل‌ها در بخش کشاورزی و در صورت اخذ مجوز چاه کشاورزی توسط آنان، هزینه‌های حفر چاه، برقی کردن و لوله‌کشی تا مزرعه را پرداخت می‌کنیم و تلاش ما کمک به عشایر با حفظ کرامت‌های انسانی است.

داوردان همچنین از برخی از دستگاه‌ها که وظیفه خود را در قبال عشایر طبق آیین‌نامه ساماندهی عشایر به خوبی انجام نمی‌دهند نیز انتقاد کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید برای خدمت‌رسانی به این قشر سختکوش و تولیدکننده مانند دیگر شهروندان حضور داشته باشند.

انتهای پیام/90003/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول