اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

اختصاص 12درصد بودجه‌های دولتی برای فعالیت‌های عمرانی اصفهان

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: امسال تنها 12 درصد از بودجه‌های عمرانی دولتی به اصفهان اختصاص یافته است و شهرداری باید جور دولت را برای اختصاص بودجه‌های لازم بری انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر بکشد.

اختصاص 12درصد بودجه‌های دولتی برای فعالیت‌های عمرانی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه بودجه سال آینده شهرداری اصفهان بر اساس محور‌های مختلف تنظیم شده است، اظهار کرد: میزان بودجه‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های عمرانی نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه آب و رودخانه زاینده‌رود دو مسئله‌ای است که برای مردم اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: عدم جریان آب در رودخانه زاینده‌رود نباید برای مردم اصفهان عادی شود و در حال حاضر این موضوع برای اصفهان در حال تبدیل شدن به یک عادت است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه از ابتدای دهه 80 تاکنون رودخانه زاینده رود اصفهان بیش از 20 مرتبه خشکیده است، تصریح کرد: تمدن اسلامی اصفهان بر اساس رودخانه زاینده‌رود شکل گرفته و اکوسیستم منطقه‌ای موجود در کشور نیز بر اساس این رودخانه شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بالادستی و دولت باید برای جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود تدبیر کنند، ادامه داد: مدیریت یکپارچه باید بر روی این رودخانه حاکم شود و مسئولان باید نسبت به جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب از زاینده‌رود اقدام کنند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون شهرداری اصفهان نسبت به وضعیت سه موضوع آب، پالایشگاه و شهرک صنعتی محمود‌آباد به مراجع قانونی شکایت کرده است، تاکید کرد: البته شهرداری اصفهان به واسطه این شکایت‌ها مورد انتقاد و بی‌مهری قرار گرفته است.

وی به تنظیم بودجه سال آینده شهرداری اصفهان اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در موعد مقرر تنظیم شده و طی مدت 6 ماه گذشته این بودجه تدوین شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه بودجه نقدی و غیر نقدی سال آینده شهرداری اصفهان یک هزار و 414 میلیارد تومان است، گفت: یک‌هزار و 74 میلیارد تومان از بودجه سال آینده شهرداری اصفهان نقدی و 340 میلیارد تومان آن غیر نقدی است.

وی با تاکید بر اینکه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بودجه سال آینده شهرداری به فعالیت‌های عمرانی و 214 میلیارد تومان آن نیز به مباحث جاری اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: 82.5 درصد بودجه سال آتی شهرداری اصفهان به فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه در بودجه سال آینده 303 میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی، 83  میلیارد تومان به ایجاد احداث فضای سبز، 272 میلیارد تومان به تملک اراضی در طرح‌های شهرداری و 18.2 دهم میلیارد تومان به آسفالت معابر اختصاص داده شده است، افزود: در بودجه سال آتی شهرداری 35 میلیارد و 50 میلیون تومان فروش اموال منقول اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری شهرداری اصفهان 313 میلیارد و 83 میلیون تومان و اعتبارات عمرانی بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان است، تصریح کرد: اصفهان در بیشتر زمینه‌ها در سطح کشور رتبه نخست را دارد و در مالیات‌دهی پس از تهران رتبه نخست را در سطح کشور دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه امسال تنها 12 درصد از بودجه‌های عمرانی دولتی به اصفهان اختصاص یافته است، اضافه کرد: اصفهان در راستای دریافت بودجه‌های دولتی رتبه بیست و نهم را در کشور دارد و این به معنای این است که شهرداری باید جور دولت را در زمینه اختصاص بودجه‌های لازم برای انجام فعالیت‌های عمرانی در اصفهان بکشد.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان در بودجه سال آینده شهرداری اصفهان برای انجام فعالیت‌های عمرانی پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: امسال سرانه درآمد نقدی 316 هزار تومان است که این سرانه بر اساس بودجه سال آتی شهرداری به 576 هزار تومان افزایش یافته است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان مطلب فوق گفت: بودجه سال آینده یک‌هزار و 414 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی در نظر گرفته شده  که نسبت به بودجه سال جاری 41 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این بودجه به غیر از بودجه 15 سازمان شهرداری و پروژه‌های مشارکتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:  سهم عوارض بر پروانه ساختمانی شهرداری در بودجه سال آینده 53 میلیارد و 200 میلیون تومان، عوارض بر مازاد بر تراکم 388 میلیارد و 300 میلیون تومان، عوارض تفکیک اراضی و ساختمان 21 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سهم عوارض نوسازی در بودجه سال آینده 19 میلیارد و 770 میلیون تومان و عوارض کسب پارکینگ 21 میلیارد و 750 میلیون تومان است، ادامه داد: ایجاد مجموعه فرهنگی، احداث 53 خیابان و 6 پارکینگ از جمله پروژه‌های اجرایی در سال آتی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول