اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه:

عشایر از اعتبارات شهرستانی بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: مسئول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه خواستار بهره‌مندی عشایر از اعتبارات شهرستانی شد.

عشایر از اعتبارات شهرستانی بهره‌مند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مهدی غیب‌الهی در دیدار مدیرکل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران از برخی از مناطق عشایری گفت: تقاضا داریم که به مسئولان مرتبط ابلاغ شود تا درصدی از اعتبارات شهرستانی با توجه به اینکه طبق قانون دستگاه‌ها باید یاور عشایر باشند به آنان اختصاص یابد.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای عشایر به کار گرفته‌ایم اما به واسطه مشکلات، نمی‌توانیم آن گونه که شایسته این قشر است به آنان خدمات‌رسانی کنیم.

غیب‌الهی در مورد برخی از مشکلات عشایر شهرستان اظهار داشت: مکان‌یابی برای حفر شش چاه مالداری انجام شده است و نیازمند حمایت سازمان عشایر برای اخذ مجوز هستیم و با این کار برخی از مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: پروژه سایت پرواربندی در منطقه هارونی ابرکوه نیز نیاز به کمک دارد همچنین عشایر آغل‌بند زمستانی ندارند و باید یاری‌رسان آنها در این زمینه نیز باشیم.

مسئول امور دام جهاد کشاورزی ابرکوه در مورد دیگر فعالیت‌های انجام شده در شهرستان ابرکوه برای عشایر این شهرستان اظهار داشت: برای نخستین بار در استان یزد برق به عشایر رسید و چند ماه پیش حدود 30 خانوار عشایری در این منطقه از نعمت برق برخوردار شدند.

غیب‌الهی افزود: تاکنون بیش از 20 باب حمام و سرویس بهداشتی در منطقه علم‌آباد بوانات از مناطق ییلاقی عشایر ابرکوه ساخته شده است همچنین ساخت بیش از 10 اتاق نشیمن برای اسکان عشایر نیز از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود خشکسالی‌های مداوم بالغ بر 180 خانوار عشایری در شهرستان ابرکوه وجود دارد که این تعداد بالغ بر 50 هزار رأس دام سبک در اختیار دارند.

غیب‌الهی ابراز داشت: کمبود نقدینگی، نبود امکانات در محل سکونت‌گاه‌های ییلاقی و قشلاقی از جمله آب و برق، نبود جاده‌های دسترسی مناسب، همچنین مشکلات بهداشتی از مهم‌ترین مشکلات عشایر ابرکوه است.

انتهای پیام/90003/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول