اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد

ارائه طرح "الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم" تا پایان سال در مجلس

خبرگزاری فارس: عضو هیت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم تا پایان سال‌جاری به مجلس خبر داد.

ارائه طرح "الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم" تا پایان سال در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جزیره هرمز از جزایر تاریخی خلیج فارس به شمار می‌رود که در دوره‌های مختلف تاریخی در بعد اقتصادی و سایر حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

این جزیره در سال‌های اخیر همواره با مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی روبرو بوده است.

از همین رو بسیاری معتقدند الحاق این جزیره و پیروی و پیاده‌سازی قوانین منطقه آزاد در این جزیره می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی را ترفیع کند.

سید سجاد موسوی امام جمعه هرمز در همین راستا با بیان اینکه در صورت پیاده‌سازی قوانین مناطق آزاد در هرمز، اقتصاد این جزیره تقویت و فرصت‌های شغلی بیشتری برای بومی‌ها ایجاد می‌شود افزود: در حال حاضر با مشکلاتی عدیده‌ در حوزه رفاهی مردم جزیره روبرو هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که مسئولان با موافقت با طرح الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم، زمینه توسعه این جزیره را فراهم آوردند.

محمد آشوری نیز از تلاش‌های ویژه نمایندگان هرمزگان برای تصویب نهایی طرح الحاق جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: این مسئله دو هفته قبل در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی واقع شد که کمیسیون نظر نهایی خود را مبنی بر این الحاق مثبت اعلام کرد و مقرر شد نظرات توجیهی اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و همین طور کمیسیون عمران در این زمینه خواسته شود که طبق آخرین بررسی‌ها و اخبار واصله از کمیسیون‌ها نیز این مسئله در کمیسیون‌های مذکور مورد تائید واقع شده و انتظار می‌رود که با تکمیل پرونده این طرح شاهد بررسی سریع‌تر آن باشیم.

وی افزود:‌ در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با اخذ آخرین موافقت‌های صورت گرفته از کمیسیون‌های مزبور این طرح را تا قبل از پایان سال به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسانیم و با رایزنی با نمایندگان مردم رأی بالایی برای این الحاق کسب کنیم تا در حداقل زمان این الحاق صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیان دستاوردهای این اقدام برای جزیره هرمز نیز اظهار داشت: منطقه آزاد قشم به لحاظ قوانین سرمایه‌گذاری دارای قواعد تسهیل کننده‌ای است که با این تصویب مجلس، جزیره هرمز نیز از این قوانین تسهیل کننده در حوزه‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شود و علاوه بر این بخشی از درآمدهای گمرکی تعیین شده در برنامه پنجم توسعه کشور از محل یک درصد به جزیره هرمز نیز تخصیص می‌یابد که سالانه معادل اعتباری حدود چهار تا پنج میلیارد تومان خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: جزیره هرمز هم اکنون به لحاظ بهره‌مندی از زیرساخت‌های رفاهی و گردشگری در مضیقه است که اخیرا در دیداری با معاون اول رئیس جمهور داشتم درباره محرومیت‌های جزایر هرمزگان به طور مفصل بحث شد که قرار شد معاون اول رئیس جمهور در این زمینه نشست ویژه‌ای را با برخی از وزرای اقتصادی و عمرانی دولت تشکیل دهد و اعتباری برای تکمیل پروژه‌های عمرانی این جزایر به صورت ضربتی تخصیص یابد.

هرمز در حال حاضر در حوزه تقسیمات کشوری جزئی از شهرستان قشم محسوب می‌شود، این جزیره در فاصله چند کیلومتری بندرعباس و جزیره قشم قرار دارد.

هرمز از نظر اکوتوریسم نیز دارای قابلیت‌های عدیده‌ای است به نحوی که خاک رنگی این جزیره شهرتی جهانی دارد.

انتهای پیام/88007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول