اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم هندبال ستاره فروغ کویر عنوان کرد

ورزش کرمان حیات خلوط برخی آقایان / دربی این فصل شور و حرارتی نداشت

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم هندبال ستاره فروغ کویر گفت: ورزش کرمان به خلوتگاه و سرپناهی برای برخی‌ها تبدیل شده است.

ورزش کرمان حیات خلوط برخی آقایان / دربی این فصل شور و حرارتی نداشت

محسن اخگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان به دربی روز گذشته هندبال استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تشکیل تیم نصفه و نیمه‌ای که راهی رقابت‌های این فصل لیگ برتر کشور کرده‌ایم و مصدومیت یکی دو نفر از بازیکنان تیم شکست در دیدار برابر مس را پیش‌بینی کرده بودم.

وی افزود: بازیکنان دو تیم قابل قیاس با یکدیگر نیستند، البته پیش‌بینی شکست با اختلاف از این دیدار را نداشتم، بازیکنان من در صورت رعایت برخی دستورات تاکتیکی می‌توانستند، نتیجه بهتری را برای این دیدار رقم زنند، اما در هر صورت این اتفاق رقم نخورد و این پیروزی را به تیم مس تبریک می‌گویم.

اخگر عنوان کرد: در مجموع بازی خوب و متعادلی از سوی هر دو تیم انجام شد، اما به نظر من دربی‌های هندبال کرمان دیگر شور و حرارت گذشته را ندارد به ویژه دربی‌های این فصل لیگ برتر و همیشه دو تیم برای حضور در بین مدعیان بالای جدول با هم دیدار می‌کردند و این مسئله حرارت دربی را افزایش می‌داد.

وی ادامه داد: اما این مسئله در این فصل از مسابقات اتفاق نیفتاد و جایگاه دو تیم در جدول مسابقات تاثیر‌گذاری منفی خود را بر روند برگزاری دربی گذاشت.

این مربی مطرح هندبال کرمان ابراز داشت: تنها نقطه روشن برگزاری دربی هندبال این فصل را باید در معرفی دو بازیکن جوان و خوش آتیه به نام‌های سعید برهانی و سینا عبدالرشیدی دانست، این دو بازیکن جوان روز گذشته در تیم ستاره فروغ بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و قطعا آینده روشنی را پیش رو دارند.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون عوامل افت هندبال در کرمان گفت: تیم من اسپانسر ندارد تا چند سال قبل شهرداری کرمان برای خودش در لیگ هندبال کشور آقایی می‌کرد و هر سال برای حضور در سکو و جایگاه برتر با رقبایش پیکار می‌کرد، اما اکنون باید به فکر این باشم تا خدایی ناکرده تیمم به لیگ پایین‌تر سقوط نکند.

وی بیان داشت: مس کرمان کادر فنی خوب و بازیکنان توانمندی دارد، این تیم در هر پست دو بازیکن با کیفیت دارد و در مجموع از نظر مهره چیزی از تیم‌های فولاد و ثامن‌الحجج (ع) کمتر ندارد، اما اینکه چرا این تیم در این فصل از مسابقات نتایج خوبی کسب نکرده است به بدشانسی و ضعف تعدادی از بازیکنانش در نیم‌فصل نخست مربوط می‌شود.

اخگر عنوان کرد: مس یک باشگاه حرفه‌ای است و قطعا در ابتدای هر فصل با برنامه‌ریزی می‌تواند به دنبال کسب یکی از رده‌های اول و دوم و یا سوم لیگ باشد، اما تیم ستاره فروغ یا همان شهرداری سابق حتی تشکیلات منسجم اداری و اسپانسری در کنار خود نمی‌بیند.

وی با انتقاد از شرایط فعلی ورزش کرمان گفت: ورزش کرمان به خلوتگاه و سرپناهی برای برخی‌ها تبدیل شده است، یک روز فلان مدیر غیربومی به فلان مسئول تیم می‌گوید اگر در مسابقات این فصل نتیجه نگیرد، فصل آینده خبری از بودجه نیست و باید با بازیکنان بومی پای به مسابقات بگذارید و روز دیگر فلان فردی که مدعی ورزشی بودن دارد، آمار می‌دهد در لیگ‌های برتر کشور 27 تیم کرمانی حضور دارند.

اخگر تصریح کرد: نمی‌دانم بازی با کلمات و احساسات مردم استان به چه قیمتی برای این اشخاص مفهوم پیدا می‌کند، همه ما می‌دانیم اگر باشگاهی چون صنعت مس در کرمان فعالیت نداشت، اکنون ورزش استان در سطح کشور که هیچ، در سطح همین جنوب شرق کشور هم جایگاهی نداشت، بسکتبال مقتدر کرمان، هندبال آسیایی کرمان و والیبال و کشتی کرمان اکنون کجای کشور قرار دارند که آقایان اینگونه دم از موفقیت ورزش استان می‌زنند.

وی عنوان کرد: در این بین باید نقدی هم به رسانه‌ها داشته باشم که ریشه‌یابی عوامل افت ورزش کرمان را فراموش کرده‌اند و بیش از هر چیز به انتشار آمار از سوی مسئولان ورزش کرمان می‌پردازند، مدیریت ورزش را فراموش کرده‌اند و هر روز هر شخصی که از راه رسید برای ورزش این استان اظهار نظر می‌کند.

پیشکسوت هندبال کرمان خاطرنشان کرد: مدیری که می‌گوید اگر تیم هندبال نتیجه نگرفت، دیگر هزینه نمی‌کنم و باید با بومی‌ها ادامه دهید، آیا حاضر می‌شود، پرداخت‌های نجومی و میلیاردی را که خرج فوتبال کرده‌اند را این‌گونه متوقف کند، نه هرگز این مسئله اتفاق نمی‌افتد، زیرا ما کرمانی‌ها به جای حمایت‌ها از ورزش خودمان رو به غریب نوازی آورده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: چند روز قبل دیدار بسکتبال مهرام و تیم زنجان را از تلویزیون نگاه کردم، ورزش زنجان در سطح کشور چه جایگاهی دارد، بیش از 5 هزار تماشاگر برای حمایت از تیم زنجان به سالن آمدند و در نهایت این تیم بود که توانست مهرام را شکست دهد، تیمی که تازه از حضورش در لیگ برتر بسکتبال یک سال می‌گذرد.

اخگر اذعان داشت: حال قیاس کنیم ورزش کرمان را با زنجان، من نه دنبال پست و مقام در ورزش کرمان بوده و نه هستم، اما دلم برای جان دادن ورزش در کرمان می‌سوزد، ورزشی که اهالی فن و دلسوزانش در کرمان برای رشد و جان گرفتنش خون دل‌ها خوردند و اکنون در وضعیت فعلی با سوء مدیریت اینگونه وضعیت نابسامانی را سپری می‌کند.

انتهای پیام/80011/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول