اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پیشنهادهای بهره‌گیری از دریای خزر به رئیس جمهور اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادهای بسترسازی لازم برای بهره‌گیری از دریای خزر مکتوب به رئیس جمهور اعلام می‌شود.

پیشنهادهای بهره‌گیری از دریای خزر به رئیس جمهور اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با استقبال از پیشنهادهای استاندار مازندران درباره بسترسازی لازم برای بهره‌گیری از دریای خزر، تاکید کرد: دولت باید از این پیشنهادها حمایت عملی کرده و آنها را تصویب کند.

وی افزود: ما هم با حمایت جدی از این پیشنهادها، آنها را مکتوب به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم.

بروجردی با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی دریای خزر در مازندران، افزود: پیگیری رژیم حقوقی دریای خزر، توسعه پرورش ماهیان خاویاری و استفاده بهینه از این ثروت ملی، تقویت راه‌های ارتباطی شمال به جنوب، تلاش برای استحصال سوخت‌های فسیلی از بستر دریای خزر، برقرای امنیت این دریا تنها توسط کشورهای حاشیه خزر، بررسی پیشنهاد تشکیل مجمع مجالس کشورهای حاشیه خزر و پیگیری تاسیس سازمان اقتصادی کشورهای همسایه خزر از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش ملی است.

نام خاویار در اروپا به نام ایران شناخته شد

سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران نیز بنادر استان مازندران را ظرفیت مطلوبی در راستای ترانزیت اقتصادی دریای خزر دانست و اذعان داشت: ظرفیت بنادر مازندران در دولت نهم و دهم به 2 برابر افزایش یافت.

وی حضور نظام مقدس جمهوری اسلامی در دریای خزر را چشمگیر و با اقتدار توصیف کرد و افزود: امروز در حوزه اکتشاف نفت تلاش و همت شایان توجهی توسط متخصصان ایران اسلامی در دریای خزر صورت می‌گیرد.

طاهایی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: اگر تعامل و ارتباطات بین استان‌های همجوار کشورهای حاشیه دریای خزر تقویت شود به خوبی می‌توان از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دو طرف استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه بیش از 2 میلیون تن مرکبات و کیوی امسال در مازندران تولید شد، خاطرنشان کرد: برای بیش از یک میلیون تن از این محصولات، مشتری در کشورهای حاشیه خزر وجود دارد.

وی تولید گل و گیاه و خاویار در مازندران را نقطه عطفی در توسعه تجارت دانست و اظهار داشت: امروز نام خاویار در اروپا به نام جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است که باید با توسعه فعالیت‌های شیلاتی و فراهم کردن شرایط صادرات، از این امتیاز ویژه به نحو احسن استفاده شود.

استاندار مازندران ادامه داد: برای استفاده از دریا و هم استفاده گردشگری در ساحل نیازمند زیرساخت‌های لازم هستیم که با کمک و همکاری دولت و مجلس باید این مهم تحقق یابد.

طاهایی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید هاشمی نژاد (امیرآباد) را فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: این منطقه با هدف جذب و جلب سرمایه‌گذاری ایجاد شده و آمادگی کامل برای حمایت از بخش خصوصی وجود دارد.

انتهای پیام/2296/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول