اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم خواستار شد

پرهیز از سخنان دشمن شادکن/ حضور رئیس جمهور در مجلس مثبت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: مجلس و دولت باید همت کنند و گره از مشکلات بگشایند و در این مسیر از حاشیه‌پردازی بپرهیزند چون این کار تنها بر شادی دشمنان می‌افزاید.

پرهیز از سخنان دشمن شادکن/ حضور رئیس جمهور در مجلس مثبت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به هشتم صفر سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: فضائل اخلاقی اهل بیت(ع) جایگاه ایشان را در اجتماع ارتقا داده بود به طوری که دشمنانشان هم به خوبی و متانت آن‌ها اعتراف می‌کردند.

فرقه‌های انحرافی باید از جامعه طرد شوند

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) با فرقه‌های انحرافی زمان خود مانند واقفیه مبارزه می‌کرد و از یاران خویش می‌خواست با اعضای این فرقه‌ها رابطه نداشته باشند؛ سیره ایشان بیانگر این حقیقت است که جامعه اسلامی باید فرقه‌های انحرافی را که با دین و مذهب مطابقت ندارند طرد کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه بندگی ائمه اطهار(ع) از برترین صفات آن‌ها به شمار می‌رود گفت: این موضوع در زیارت جامعه کبیره نیز مورد تاکید قرار گرفته است؛ شیعیان عشق و ارادت فراوانی به اهل بیت(ع) دارند اما آن‌ها را پرستش نکرده و در موردشان غلو نمی‌کنند.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت بزرگ آغاز ولایت امام عصر(عج) در نهم ماه ربیع الاول خاطرنشان کرد: ظهور ایشان موجب گسترش عدل و داد در جهان خواهد شد.

حسینی بوشهری هفته وحدت را مورد توجه قرار داد و گفت: مسلمانان باید وحدت میان خود را تقویت کرده و در این صورت دیگر شاهد کشتار شیعیان در پاکستان یا جنگ‌های خونین در عراق و سوریه نخواهیم بود ضمن اینکه اگر دشمنان اسلام نیز دست از توطئه‌چینی و ایجاد اختلاف بردارند مسلمانان زندگی بهتری خواهند داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: هیچ کس گمان نمی‌کرد که این اتفاق بزرگ برای ملت ایران روی دهد و امام خمینی(ره) بتواند حکومتی اسلامی و الهی را در ایران بنیان نهد اما به یاری خداوند این کار صورت گرفت.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره تاکید فرموده‌اند که اگر ملت ایران به ویژه جوانان پایداری خود را حفظ و تقویت کنند آنگاه همه آرزوها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی تحقق یافته و زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

هر سخنی که دشمنان را شاد کند به ضرر کشور است

حسینی بوشهری با تاکید بر حفظ وحدت داخلی گفت: امروز هر سخنی که سوء استفاده دشمنان را در پی داشته باشد و موجب ارسال نامه‌ها و پیام‌های تحسین‌آمیز آنان شود به ضرر اسلام و انقلاب خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به تحمل مشکلات فراوان توسط ملت ایران طی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در این شرایط نباید سخنان دشمن شادکن بر زبان جاری کرد.

وی حضور رئیس جمهور در مجلس را اقدامی مثبت دانست و افزود: در این عرصه به هیچ وجه نباید حاشیه‌پردازی صورت گیرد بلکه باید مسائل کلان کشور و آنچه به صلاح مردم است را بیان کرد.

حسینی بوشهری با تاکید بر عزم ملی برای حل مشکلات گفت: دشمنان هر روز بر تحریم‌های خود می‌افزایند و معضلاتی چون گرانی و تورم زندگی مردم را تهدید می‌کند؛ مجلس و دولت باید همت کنند و گره از مشکلات بگشایند و در این مسیر از حاشیه‌پردازی بپرهیزند چون این کار تنها بر شادی دشمنان می‌افزاید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حل مشکلات اقتصادی مردم را بزرگ‌ترین دغدغه‌ای دانست که دولت باید داشته باشد و اظهار کرد: این مشکلات بر هیچ کس پوشیده نیست؛ باید ملت را همواره در صحنه نگه داشت هرچند مردم ایران همیشه این ویژگی را داشته‌اند و حضور چشمگیر آن‌ها در راهپیمایی 22 بهمن امسال هم چشم دنیا را خیره خواهد کرد.

وی عنوان داشت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز گفتنی‌های بسیاری وجود دارد اما نکته اصلی فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم است که پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویان نسبت به جمهوری اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول