اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم عنوان کرد

قم جزو پنج استان نخست کشور در استفاده از رایانه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قم گفت: با توجه به میزان نفوذ رایانه در سطح استان به لحاظ جمعیت و به لحاظ نسبت استفاده‌‌کننده از رایانه، قم در بین پنج رده اول کشور قرار دارد.

قم جزو پنج استان نخست کشور در استفاده از رایانه

سید محمدعلی برقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه از سال 1379 بر اساس مصوبه مجلس در حوزه قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار تشکیل شد اظهار کرد: این سازمان بر اساس ابلاغ آیین‌‌نامه توسط هیئت محترم دولت در سال 1383 رسماً تاسیس شد.

وی دلیل ایجاد نظام صنفی رایانه را ایجاد یک صنف تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات دانست و گفت: فناوری اطلاعات با شاخه‌های گوناگون و تخصص‌های متفاوت در سطوح متفاوت در جامعه رسوخ کرده و مسائلی را به وجود آورده است و در همین راستا نیاز است که توسط یک نهاد علمی و تخصصی رصد شده و موجب به وجود آمدن یک آرامش در استفاده از این فناوری شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: همان‌طور که نظام پزشکی در حوزه فعالیت‌های پزشکی فعالیت می‌کند و کنترل‌کننده است نظام صنفی رایانه هم در حوزه فعالیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته شاهد وقوع مسائلی در حوزه فناوری اطلاعات بودیم که موجب حرکت سریع این تکنولوژی و فناوری بوده است که برای کنترل آن نیازمند یک سیستم مهندسی و تخصصی هستیم و به همین دلیل سازمان نظام صنفی رایانه تشکیل شد.

برقعی با بیان اینکه این نهاد با حمایت دولت‌، مجلس و قوه قضاییه روز به روز در حال انسجام بیشتر و تحرک بیشتری در سطح استان و کشور است اظهار کرد: ما در دوره سوم نظام صنفی رایانه در استان قم با هدف حرکت منسجم در حوزه فناوری کار خود را آغاز کردیم.

وی افزود: باید با انطباق بیشتر با اهداف کلان کشور در برنامه پنجم توسعه و چشم‌انداز 1404 بتوانیم توان استان قم را که از لحاظ ظرفیت در درجه بسیار بالایی قرار دارد هماهنگ کنیم و به یک حرکت بهینه رهنمون شویم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم در خصوص جایگاه استان قم در صنعت IT اظهار داشت: با توجه به میزان نفوذ رایانه در سطح استان به لحاظ جمعیت و به لحاظ نسبت استفاده ‌کننده از رایانه، قم در بین پنج رده اول کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: اما در تولید محتوای تخصصی به خصوص در حوزه دینی و اسلامی جایگاه عالی قم همیشه زبانزد بوده است.

برقعی با بیان اینکه قم از سال‌ها پیش در حوزه تولید محتوای علوم اسلامی فعال بوده است اذعان داشت: سال‌های سال همه متخصصین و متفکرین قم به لحاظ علمی، فناوری موفق شدند جایگاه این استان را در حوزه تولید محتوا به یک جایگاه عالی در سطح کشور برسانند به نحوی که شاید رتبه قم در این زمینه با رتبه‌های دیگر در سطح کشور تفاوت معناداری داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجبار همه شرکت‌ها و فروشگاه‌های رایانه‌ای بر دریافت مجوز از نظام صنفی رایانه‌ای استان گفت: هر شرکت و فروشگاهی که به لحاظ صنفی در حوزه رایانه‌ فعالیت می‌کند باید مجوز نظام صنفی را داشته باشد و در غیر این صورت نظام صنفی مانع ادامه فعالیت‌های آنها خواهد شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم به شهروندان توصیه کرد که حتی‌الامکان از شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی استفاده کنند که از طریق نظام صنفی رایانه‌ای تایید صلاحیت شده باشند.

وی تاکید کرد: فروشگاهی که از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تایید شده است بدان معنا است که می‌تواند مشاوره بدهد و می‌داند که چه می‌فروشد و توان علمی برای خدمتی که ارائه می‌دهد را دارد.

برقعی افزود: استفاده از سازمان‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مشاورانی که تأییدیه نظام صنفی را دارند به آنها کمک می‌کند که خدمات بهتری را دریافت کنند.

انتهای پیام/78010/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول