اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای قم مطرح کرد

فعالان عرصه رایانه مجوز بگیرند/برخورد با بی‌مجوزها

خبرگزاری فارس: رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم بر لزوم دریافت مجوز سازمان نظام صنفی رایانه از سوی فعالان این عرصه تاکید کرد و فعالیت بدون کسب مجوز را غیرقانونی دانست.

فعالان عرصه رایانه مجوز بگیرند/برخورد با بی‌مجوزها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی مریوانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: هر شرکتی که در حوزه IT به اداره ثبت شرکت‌ها معرفی می‌شود بعد از ثبت بلافاصله باید پروانه بهره‌برداری دریافت کند.

وی افزود: پروانه شرکت‌هایی که صنعتی هستند را سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌هایی که فرهنگی هستند را اداره ارشاد صادر می‌کند اما پروانه فعالیت شرکت‌هایی که در حوزه IT فعالیت می‌کنند را سازمان نظام صنفی رایانه‌ای صادر می‌کند.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم تاکید کرد: فعالیت شرکت‌هایی که در حوزه IT فعال هستند اگر مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دریافت نکرده باشند غیر قانونی است.

مریوانی با بیان اینکه در دو دوره قبلی سازمان صنفی رایانه‌ای استان قم برخوردی با شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که مجوز این سازمان را نداشته‌اند نشده است، گفت: در دوره جدید با تشکیل شورای انتظامی بدوی و تجدید نظر به زودی برخورد قانونی با این شرکت‌ها و فروشگاه‌ها شروع خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس و ابلاغیه معاونت وزارت بازرگانی به تمام واحد‌های بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها، تمام فروشگاه‌ها موظف هستند قبل از تشکیل پرونده در اتحادیه‌ها، برای تشکیل پرونده به سازمان نظام صنفی مراجعه کنند و ما به صورت موقت دستور صدور پروانه کسب به آنها می‌دهیم.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم افزود: این فروشگاه‌ها بعد از گذراندن دوره‌هایی که دبیرخانه سازمان برای آنها در نظر می‌گیرد مجوز پروانه بهره‌برداری را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هر فروشگاهی که قطعه فروشی کند بدون هیچ توزیع، تعمیرات یا مونتاژ می‌تواند پروانه ما را نداشته باشد، افزود: اما تمام فروشگاه‌های ما در این مسائل دخیل هستند و هم مشاوره می‌دهند، هم مونتاژ کرده و هم نسبت به تعمیرات اهتمام دارند.

مریوانی یادآور شد: فروشگاهایی که می‌خواهند تأسیس شوند بعد از مراجعه به اتحادیه باید به نظام صنفی رایانه مراجعه کنند تا ما برای آنها مجوز موقت صادر کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای انتظامی تنها برخورد با شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که مجوز ندارند نیست، گفت: با توجه به تخصصی بودن مباحث رایانه‌ای و اختلافی که در بین مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان اتفاق می‌افتد و از طرف دیگر با توجه به پیش نیاز علمی در ارائه این خدمات، شورای انتظامی در این خصوص وارد عمل می‌شود.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم با بیان اینکه شورای انتظامی تلاش می‌کند که جوابگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد، گفت: تمام دستورالعمل‌های شورای انتظامی لازم الاجراست.

انتهای پیام/78010/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول