اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه کازرون:

غرب آزادی زن را بی‌ارزشی او می‌داند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه کازرون گفت: دنیای غرب با الفاظ زیبا داشتن حجاب برای زنان را حصار و زندان و بی‌ارزشی را آزادی او تعبیر می‌کنند.

غرب آزادی زن را بی‌ارزشی او می‌داند

حجت‌الاسلام روح‌الله چراغی امروز در حاشیه همایش عفاف و حجاب که توسط آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کازرون برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: از ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین سفارش بسیاری در امر رعایت پوشش برای آقایان و خانم‌ها شده است.

وی افزود: جوامع غربی با الفاظ زیبا برای رسیدن به اغراض خود برهنگی را ترویج می‌دهند و داشتن حجاب را برای زنان حصار و زندان و محدودیت تعبیر می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه کازرون گفت: برخی روشنفکرنماهای غربی حجاب را یک مقوله شخصی و فردی می‌دانند و می‌گویند افراد هر زمان که دوست دارند می‌تواند آن را کنار بگذارند.

چراغی اضافه کرد: دنیای غرب با به کار بردن عبارت دفاع از حقوق زن در مجامع بین‌المللی به ویژه در کشورهای اسلامی، در پی کشف حجاب و رواج بی‌بندوباری و بی‌عفتی است.

به گفته وی مسئله پوشش و حجاب یک امر جمعی و اجتماعی است که تمام افراد جامعه ملزم به رعایت آن هستند.

استاد حوزه علمیه کازرون در ادامه تصریح کرد: برهنگی و بدحجابی در دنیای غرب باعث شده که بی‌عفتی رواج پیدا کند و ارزش‌های انسانی به دیدگاه‌های حیوانی و شهوانی تغییر یابد.

چراغی خاطرنشان کرد: دنیای غرب ارزش خلقت انسان را با عنصر حیوانی مقایسه می‌کند که همین امر باعث تضییع حقوق شخصی فرد و اجتماع می‌شود.

وی از مراکز فرهنگی خواست که فواید و محاسن مقوله حجاب را برای افراد جامعه به ویژه جوانان تبیین کنند.

این استاد حوزه علمیه کازرون در پایان اذعان داشت: پوشش چادر حجاب اکبر است و باعث حفظ شخصیت انسان در برابر نامحرمان می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول