اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیروهای اروپایی نظامیان محلی را در مالی آموزش می‌دهند

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه اتحادیه اروپا از تصمیم برای اعزام نیرو به مالی برای آموزش نظامیان مستقر در منطقه خبر دادند.

نیروهای اروپایی نظامیان محلی را در مالی آموزش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، بنابر توافق روز گذشته وزرای خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، این منطقه هر چه سریعتر برای آموزش نظامیان مستقر در مالی، به منطقه نیرو اعزام می‌کند.

بنابر این گزارش، قرار است این افراد، نیروهای مالی را برای مبارزه با شورشیان آموزش دهند. در نشست روز گذشته، شمار نیروهایی که به منطقه اعزام می‌شوند، مشخص نشده است. اما منابع دیپلماتیک از آغاز این ماموریت با 250 نیرو خبر می‌دهند. این افراد قرار است حدود 200 نظامی را آموزش دهند.

«گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که هنوز حضور نیروهای آلمانی در این طرح قطعی نیست و افزود: « این طرح در دولت فدرال مورد بحث است و نخست باید این موضوع در اتحادیه اروپا روشن شود که حضور در مالی چگونه خواهد بود.»

وی همچنین هر گونه همراهی نظامی با فرانسه در مالی را رد کرد و افزود: « آلمان در حال حاضر با هزاران تن از نیرو در افغانستان مشارکت می کند. این در حالی است که دیگر کشورها حضور کمتری دارند. از جمله فرانسه نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است.ضمن اینکه امکانات ما نیز محدود است.»

وستروله با این حال اعزام نیرو برای آموزش نظامیان مالی را رد نکرد و این اقدام را در راستای تحقق ثبات در این کشور ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول