اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با تجمع مقابل سرکنسولگری فرانسه در استانبول

مردم ترکیه حمله فرانسه به مالی را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: جمعی از مردم مسلمان ترکیه به همراه نهادهای غیردولتی در این کشور با تجمع مقابل سرکنسولگری فرانسه در استانبول حمله ارتش فرانسه به کشور مالی را محکوم کردند.

مردم ترکیه حمله فرانسه به مالی را محکوم کردند

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، گروهی از مردم مسلمان ترکیه در حرکتی معترضانه با تجمع مقابل سرکنسولگری فرانسه در استانبول که به پیشگاهی بنیاد کمک‌های انساندوستانه ترکیه موسوم به «آی اچ اچ» و انجمن دفاع از آزادی‌ها ترتیب داده شده بود، حمله ارتش فرانسه به کشور مالی را محکوم کردند.

آقای مراد عیار یکی از اعضای انجمن دفاع از آزادی‌ها با اشاره به اینکه تاریخ فرانسه مملو از کشتارها و استعمارگری است، خاطرنشان کرد که دولت فرانسه دیروز در الجزایر و روآندا و امروز در کشور مالی برگی سیاه دیگر به تاریخ کثیف خود افزود.

آقای ردوان کایا نویسنده و روزنامه نگار و رئیس انجمن مذکور نیز تصریح کرد قدرت‌های استعمارگر برای مقابله با حرکت های اسلامی به راحتی گرد یکدیگر می آیند و سیاست‌های استعماری خود را علیه جوامع مسلمان دنبال می کنند. وی افزود اقدامی که فرانسه در مالی دنبال می کند، همانند همان کاری است که آمریکا در افغانستان صورت می دهد.

وی خاطرنشان کرد کشورهای استعمارگر تحت لوای هر اسم و یا پرچمی باشند برای مقابله با حرکت های اسلامی متحد می شوند.

آقای کایا در ادامه با اشاره به اینکه قرار گرفتن در کنار حرکت های اسلامی  که به مقابله با امپریالیسم برخاسته اند مسئولیت اعتقادی و برادری کلیه مسلمانان است، شکست فرانسه در عملیات مالی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت ملت مسلمان ترکیه در کنار برادران خود در مالی بوده و برای پیروزی آنان دعا می کنند.

در ادامه این تجمع اعتراض آمیز آقای عثمان آتالای معاون بنیاد کمک های انساندوستانه نیز طی سخنانی با محکوم کردن حمله ارتش فرانسه به مالی تصریح کرد که در نهایت این فرانسه خواهد بود که این جنگ را می بازد. وی با اشاره با سابقه استعمارگری دولت فرانسه خاطرنشان کرد که دولت پاریس با حمله به مالی در حقبقت تاریخ کثیف خود را دنبال می کند.

آتالای همچنین با اشاره به پروژه اسلام هراسی بعد از 11 سپتامبر 2001 در ادامه تصریح کرد که اینک نیز با پروژه القاعده هراسی به خصوص در کشورهای افریقایی تلاش می شود تا حرکت های اسلامی تحت لوای القاعده سرکوب شود.

معترضین به حمله فرانسه به مالی در مقابل سرکنسولگری فرانسه در استانبول شعارهایی نظیر "مداخله فرانسه تروریسم است"، "دیروز الجزایر و روآندا، امروی مالی، فرانسه جنایت می کند"، "مرگ بر امپریالیسم فرانسه"، "فرانسه امپریالیست از مالی گم شو" سر دادند.

این تظاهرات با قرائت بیانیه‌ای در محکومیت حمله ارتش فرانسه به مالی و اعلام همبستگی با جنبش اسلامی مالی و ذکر تکبیر خاتمه یافت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول