اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد اتحادیه علمای اسلام از مداخله نظامی فرانسه در مالی

خبرگزاری فارس: اتحادیه علمای اسلام از مداخله نظامی فرانسه در مالی در حالی که تلاش‌ها برای تحقق آشتی ملی در این کشور جریان داشت انتقاد کرد.

انتقاد اتحادیه علمای اسلام از مداخله نظامی فرانسه در مالی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه جهانی علمای مسلمان به ریاست یوسف القرضاوی امروز پنجشنبه از عملیات نظامی فرانسه در مالی انتقاد و آمادگی خود را با میانجیگری در حل مناقشه این کشور اعلام کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد اتحادیه جهانی علمای مسلمان با نگرانی زیاد تحولات حوادث در مالی را دنبال می‌کند زیرا فرانسه برای مداخله نظامی که پایانش نامعلوم است عجولانه رفتار کرد و پیامدهای این جنگ کشتار،نابودی، تخریب، آوارگی، مشقات انسانی، و فقر، بیکاری و قحطی بیشتری است که مالی اصولا از آن رنج می برد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه جهانی علمای مسلمان از اقدام عجولانه فرانسه در به راه انداختن جنگ انتقاد می کند زیرا آتش جنگ زمانی شعله ور شد که هنوز نتیجه تلاش‌های مسالمت آمیز برای آشتی ملی در مالی مشخص نشده بود.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان تاکید کرد: حل مسالمت آمیز، آشتی ملی، تفاهم و گفت‌وگو تنها راه درست حل مشکل مالی است و این راه حل در صورتی که نیات صادقانه باشد و دست خارجی‌ها در آن نباشد نتیجه می دهد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه جهانی علمای اسلام آماده است تلاش خود برای تحقق آشتی ملی در مالی را کامل کند.

این اتحادیه از سازمان همکاری اسلامی و کشورهای آفریقایی خواست برای توقف جنگ و کار خالصانه با هدف حل مسالمت آمیز بحران مالی اقدام جدی انجام دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول