اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‌شهر ساری:

عرفان‌های نوظهور زنگ خطر جدی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری گفت: متاسفانه فرق ظاله شیطان‎پرستی، خرافه‎پرستی، فالگیری در جامعه رواج بسیاری پیدا کرده است و عرفان های نوظهور نیز زنگ خطری جدی برای کشور محسوب می‌شود.

عرفان‌های نوظهور زنگ خطر جدی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جمال باقری صبح امروز در جمع روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان اظهار داشت: مدگرایی و حجاب‎ستیزی از آفاتی است که در جامعه فوق‎العاده گسترش پیدا کرده است که با این اوصاف ورود پیدا کردن به سبک اسلامی ایرانی کمی مشکل است.

وی از وجود 10 مرکز طلاق در استان مازندران خبر داد و یادآور شد: پراکندگی این مراکز در شهرستان‌های ساری، بهشهر، نکاء، قائمشهر، بابل، بابلسر، نوشهر و تنکابن است.

نسبت آمار ازدواج به طلاق در کشور شش به یک است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری تصریح کرد: با توجه به آمار 44 درصدی طلاق در استان مازندران در طی شش ماهه ابتدای سال‌جاری، تعداد یک‎هزار و 399 زوج در مراکز مذکور در چتر حمایتی مشاوره قرار گرفتند که این پوشش در شهرستان‎های ساری و نوشهر تقریباً صد درصدی است.

باقری به آمار طلاق در استان‎های کشور اشاره کرد و افزود: نسبت آمار ازدواج به طلاق در کشور شش به یک است و نسبت این آمار طی سه ماهه سال‌جاری در استان‎های آذربایجان‎شرقی، آذربایجان‎غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر و تهران به ترتیب 7.6، 8.5، 10.1، 5.5، 3.1، 11.9، 7.6 و 3.2 بوده است.

وی با بیان اینکه هر چه عدد بزرگ‎تر می‎شود تعداد طلاق کمتر است اضافه کرد: استان‎های البرز و تهران در سطح کشور بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند که استان البرز رکورددار طلاق در کشور است.

سیستان و بلوچستان کمترین طلاق را در کشور داراست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری بیان داشت: نسبت ازدواج به طلاق در استان اردبیل 10.1، ایلام 11.9، بوشهر 7.6، چهارمحال و بختیاری 11.8، خراسان‎جنوبی 10.4، خراسان‎رضوی 5.8، خراسان‎شمالی 9.2، خوزستان 6.7، زنجان 11 و سمنان 4.8 بوده است.

باقری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با نسبت ازدواج به طلاق 24.3 طی سه ماه ابتدای سال‌جاری کمترین طلاق را در کشور داشته است عنوان کرد: در سیستان و بلوچستان از هر 20 ازدواج یک طلاق رخ می‎دهد که کمترین طلاق را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اوضاع خوبی به لحاظ ازدواج و طلاق در کشور وجود ندارد ادامه داد: نسبت ازدواج به طلاق در سه ماه ابتدای امسال در استان فارس 7.1، قزوین 5.9، قم 5.5 و کردستان 6.2 برآورد شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری به آمار سرانه ازدواج به طلاق سایر کشورها اشاره کرد و ابراز داشت: فرانسه 53.2 درصد، روسیه 52.6 درصد، نروژ 49.8، ژاپن 35.9، چین 21.2 درصد، ترکیه 20.3 و ایران در سال 1390 حدود 16.3 درصد بوده است.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول