اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بازسازی و آسفالت فقط 9 کیلومتر

مناطق گردشگری سراب به یکدیگر متصل می‌شوند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی سراب گفت: با بازسازی و آسفالت فقط 9 کیلومتر، مناطق گردشگری سراب به یکدیگر متصل می‌شوند.

مناطق گردشگری سراب به یکدیگر متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، سید مهدی بنی‌فاطمه در نشست دهیاران روستایی بخش مرکزی شهرستان سراب اظهار کرد: نقاط مهم گردشگری این شهرستان در روستاهای اطراف واقع شده‌اند.

‌وی افزود: وجود آب‌های گرم متعدد،سنگ نوشته‌های اورارتویی،مکان‌های تاریخی و طبیعت زیبای کوهپایه‌ای از مناطق ویژه گردشگری منطقه هستند.

بخشدار مرکزی سراب عنوان کرد: فقط با بهسازی و آسفالت 9 کیلومتر راه می‌توان آب‌های گرم معدنی اردها،شالقون و بزقوش را به یکدیگر متصل و راه ویژه گردشگری را برای مسافران مهیا کرد.

بنی‌فاطمه با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی و تبلیغ مناطق دیدنی هر روستا از سوی دهیاران یادآور شد: اگر چه دولت موظف است تا زیرساخت‌های لازم را برای توسعه مناطق گردشگری فراهم آورد، ولی فرهنگ مهمان‌پذیری و برخورد مناسب با گردشگران اهمیت زیادی در جذب گردشگر دارد.

این مسئول، تنظیف و زیباسازی معابر روستایی را خواستار شد و افزود: مبلمان روستایی باید مورد توجه قرار گرفته و پاکسازی محیط از آلودگی‌های زیست محیطی مدنظر قرار گیرد. 

صنایع‌دستی را به بوته فراموشی سپرده‌ایم

بنی‌فاطمه با اشاره به نقش صنایع‌دستی در معرفی هر منطقه ابراز داشت: آن گونه که باید به هنر دستی هنرمندانمان توجه نشان ندادیم و با دست خود صنایع‌دستی را به بوته فراموشی سپرده‌ایم.

بخشدار مرکزی سراب، با نام بردن از فرش دستباف اردها، نرمیق، اسبفروشان و جلده‌باخان سراب گفت: زمانی مشتریان زیادی خریدار این فرش‌ها بوده و حتی بازرگانان آنها را به خارج از کشور صادر می‌کردند.

وی، از اینکه نسل جدید با چنین هنرهایی بیگانه شده، اظهار تاسف کرد.

بنی‌فاطمه بر ایجاد تشکل‌های مختلف زنان روستایی تاکید کرد و ادامه داد: تغییر سبک زندگی اوقات فراغت مناسبی را برای خانم‌های خانواده فراهم کرده که با ایجاد تشکل‌های مختلف اعم از تولیدی،بسته‌بندی و... می‌توان به استفاده بهینه از استعدادهای آنها اقدام کرد.

این مسئول، مشاغل خانگی را در اقتصاد خانواده مهم ارزیابی کرد و بر آمادگی دستگاه‌های مربوطه برای کمک به توسعه اینگونه مشاغل در روستاها تاکید کرد.

نتهای پیام/60010/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول