اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

اصل هشتم قانون اساسی روی زمین مانده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: اصل هشتم قانون اساسی باید از مظلومیت خارج شود زیرا اگر این فریضه به هنجار در جامعه تبدیل شود سعادت جامعه محقق می‌شود.

اصل هشتم قانون اساسی روی زمین مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مهدی هاشمیان پیش از ظهر امروز در همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و حقوق بشر که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به تأسیس ستاد در سال 72 اظهار کرد: این ستاد بر اساس سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با شبیه خون فرهنگی تشکیل شده زیرا یکی از راه‌ها و استراتژی‌های مقابله با تهاجم فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود به چه دلیل از اصل هشتم قانون اساسی غفلت شده است گفت: این ستاد برای پاسخگویی به این سئوال که چرا امر به معروف و نهی از منکر به عنوان زیرساخت نگاه امام خمینی(ره) مورد غفلت قرار گرفته راه‌اندازی شده است.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نخستین رویکرد این ستاد است بنابراین مردم و نخبگان باید این نگاه را به این فریضه الهی داشته باشند.

وی یادآور شد: ورود امر به معروف و نهی از منکر در کتاب‌های دانش‌آموزان نخستین قدم بود تا دانش‌آموزان نسبت به این فریضه آگاه شوند.

هاشمیان با تأکید بر اهمیت الگوسازی در جامعه گفت: بر این اساس الگوهای مهم امر به معروف و نهی از منکر به نوجوانان و جوانان معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف و وظیفه خود بدانند و این امر باید محقق شود.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند...» گفت: اعتقاد داریم کسانی که حقوق بشر را در 30 ماده تنظیم کردند از آیه «یامرون بالمعروف و ینهون الی المنکر...» آگاهی ندارند و در صورت آگاهی از این آیه آن را در سر در سازمان ملل استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مکانیسمی برخوردار است که خالق برای رستگاری بشر و جامعه ابلاغ کرده است.

معطل ماندن اصل هشتم قانون اساسی

هاشمیان با اشاره به جنگ غزه گفت: اگرچه مردم غزه مقاومت کردند ولی عامل مهم نهی از منکر سبب شد مردم با شجاعت به خیابان‌ها بیایند و از حق مظلوم دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اقدام در سطح منطقه شکل بگیرد انقلاب‌های منطقه به وجود می‌آید و بر اثر آن دنیا به لرزه درمی‌آید ولی ملت‌ها با این فریضه الهی آشنا نیستند.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه مبنای حکومت امام خمینی(ره) امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: امروز در حکومت اسلامی اصل هشتم قانون اساسی در لایحه دولت معطل مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اصل هشتم قانون اساسی باید از مظلومیت خارج شود زیرا اگر این فریضه به هنجار در جامعه تبدیل شود سعادت جامعه محقق می‌شود.

هاشمیان عنوان داشت: دستیابی به راهکارهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر یکی از اقدامات اساسی است که امیدواریم با تحقق حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) محقق شود.

انتهای پیام/78003/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول