اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع «قم، شهر موجود؛ شهر مطلوب»

همایش «الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی» فراخوان شد

خبرگزاری فارس: فراخوان مقاله همایش «الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی» با موضوع «قم، شهر موجود؛ شهر مطلوب» منتشر شد.

همایش «الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی» فراخوان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، سیده شبنم فاطمی از برگزاری همایش بین‌المللی «الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی» در اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: همایش بین‌المللی «معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی» شهر موجود و شهر مطلوب همراه با کارگاه‌های جانبی نیز در این راستا برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه همایش بین‌المللی «الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی» با بیان اینکه این همایش با حمایت شهرداری قم و توسط جهاددانشگاهی قم برگزار می‌شود، افزود: فراخوان این همایش از یازدهم دی‌ماه منتشر شده و علاقمندان تا پنجم بهمن ماه برای ارسال چکیده مقالات و تا 25 بهمن ماه برای ارسال اصل مقالات فرصت دارند.

فاطمی آسیب‌شناسی ساختار کالبدی فضای شهر قم، شناخت ماهیت و ویژگی‌های شهر اسلامی، مطالعه تطبیقی الگوهای شهرهای جهان اسلام و بررسی شرایط تحقق‌پذیری معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

وی عنوان کرد: قم و روند توسعه کالبدی در طول زمان، قم و عناصر تاریخی شهری، قم شهری با ابعاد بین‌المللی، قم و جایگاه بقاع متبرکه در شهر، قم ارتباط متقابل حوزه علمیه و شهر، قم شهر پایدار ایرانی اسلامی، قم و محرک‌های توسعه شهری، قم و آسیب‌های اجتماعی، «قم مهاجرت، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو»، قم و بازنمایی خاطره جمعی و آیین‌های مذهبی در فضاهای همگانی محورهای پیشنهادی همایش است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی قم گفت: دبیرخانه همایش از استادان، کارشناسان، دانشجویان و صاحب نظران حوزه معماری و شهرسازی دعوت می‌کند مقالات خود را بر اساس محورهای ارائه شده برای شرکت در همایش به دبیرخانه ارسال کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 7732919 – 7745650 تماس گرفته و یا به نشانی اینترنتی www.aupc-acecr.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول