اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل‌ ورزش ‌و جوانان همدان:

همدان توانایی پایلوت شدن ورزشی‌های زمستانی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل‌ ورزش ‌و جوانان همدان با بیان اینکه همدان می‌تواند پایلوت ورزشی‌های زمستانی کشور باشد، گفت: هیئت‌های ورزشی همدان با تمام امکانات برای بهتر برگزار شدن مسابقات در جشنواره زمستانی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

همدان توانایی پایلوت شدن ورزشی‌های زمستانی کشور را دارد

سید عبدی‌ افتخاری در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برگزاری مسابقات متنوع ورزشی در فصل زمستان جزو برنامه‌های اصلی دستگاه ورزش استان در نیمه دوم سال است و رشته‌هایی نظیر اسکی، دوچرخه‌سواری کوهستان، کوهنوردی، یخ‌نوردی و دیگر رشته‌های مهیج را برای این فصل در نظر گرفته‌ایم.

وی برگزاری مسابقات اسکی را از مهم‌ترین برنامه این جشنواره دانست و افزود: این رقابت‌ها در قالب ششمین جشنواره زمستانی همدان در ششم بهمن ماه امسال به مدت سه روز در پیست اسکی تاریک دره این شهر برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اضافه کرد: پیست تاریک دره همدان هم‌اکنون جزو پیست‌های بین‌المللی کشورمان محسوب می‌شود و هم اینک تمام تجهیزات مورد نیاز پیست از جمله دستگاه برف‌کوب، سی یژ، دستگاه بالابر و هتل اقامت اسکی‌بازان مهیای انجام این رشته مهیج است اما برای راه‌اندازی رسمی پیست منتظر بارش سنگین برف هستیم که میزبان خوبی برای علاقه‌مند به این رشته باشیم.

وی در خصوص میزبانی مسابقات قهرمانی اسکی آلپاین کشور به خبرنگار ورزشی فارس گفت: این رقابت‌ها با شرکت اسکی‌بازان مطرح کشور در دو رشته مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک برگزار می‌شود.

افتخاری اظهار داشت: پیست همدان با داشتن تجهیزات مدرن و تأیید فدراسیون اسکی کشور درجه بین‌المللی دریافت کرد و هم اینک در حال ساخت هتل پنج طبقه برای فراهم ساختن بهتر اسکان اسکی‌بازان از سراسر جهان هستیم.

وی اظهار داشت: همدان یکی از پایلوت‌های اصلی در برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی فصل زمستان در کشور است و امسال با برگزاری رقابت‌های مختلف شرایط بهتری را برای ورزش زمستانی فراهم ساخته‌ایم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان درباره برنامه‎‌های این جشنواره بیان کرد: ما در ورزشگاه 6 هزار نفری انقلاب یکشنبه هشتم بهمن میزبان هنرمندان گروه فیتیله‌ها هستیم که برای خانواده‌های همدانی بسیار جذاب و مفرح خواهد بود و در ادامه 9 بهمن همایش پیاده‌روی را خواهیم داشت، روز ششم جشنواره یخ‌نوردی که از 10 استان کشور و دوچرخه‌سواری را با حضور 12 استان خواهیم داشت در روز نهم ورزش کوهنوردی را که با صعود 120 نفر از ورزشکاران از الوند داریم.

وی افزود: مجمع فدراسیون ورزشی‌های همگانی را خواهیم داشت که رئیس تمام هیئت استان‌ها در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

افتخاری همچنین درباره آموزش اسکی بیان داشت: امکانات ورزشی هیئت اسکی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و علاقه‌مندان زیر 15 سال قرار می‌گیرد و مربیان این رشته ورزشی هم به صورت رایگان آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهند.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را شناسایی استعدادها در بین نونهالان عنوان کرد و گفت: استان همدان با توجه به امکانات و شرایط آب و هوایی دارای استعدادهای خوبی در اسکی است و با شناسایی این استعدادها می‌توانیم همدان را به پایگاه قهرمانی کشور در رشته اسکی و ورزش‌های زمستانی تبدیل کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار داشت: با توجه به مسافت کم تا مرکز شهر و دسترسی آسان به این پیست، می‌توان زمینه حضور گسترده دانش‌آموزان را در این بخش فراهم کرد تا از بین حضور این دانش‌آموزان بتوان استعدادهای خوب را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه در فروردین ماه سال 92 جشن اسکی را برگزار می‌کنیم، گفت: جامعه هدف ما شناسایی یک هزار اسکی باز نونهال و نوجوان در زمستان امسال است و در صورت تحقق این امر سال 91 سال شکوفایی اسکی استان همدان خواهد بود.

گفتنی است ششمین جشنواره زمستانی همدان با شعار ورزش و گردشگری برای همه  از از پنجم تا دهم بهمن به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2499/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول