اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم:

جابه‌جایی اعتبارات از مشکلات دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به مسئله جابه‌جایی اعتبارات گفت: با نظارت‌های به موقع میلیاردها تومان اعتبار در مسیر قانونی هزینه شد.

جابه‌جایی اعتبارات از مشکلات دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس فرزادنیا امشب در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه اداره‌کل بازرسی استان و ارتباط این اداره با سایر دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: بحث معاملات دولتی و نظارت بر مناقصه‌ها که عمده اعتبارات کشوری را به خود اختصاص می‌دهند به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

نظارت صحیح بر اعطای تسهیلات رشد سرمایه‌گذاری را در پی دارد

وی افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی موضوع دیگری است که همواره صورت می‌گیرد زیرا اگر این امر به خوبی اعمال شود شاهد رشد سرمایه‌گذاری در کشور و استان و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه همکاران این اداره‌کل در کمیته اعتباری بانک‌ها حضور داشته و نظارت کافی را اعمال می‌کنند گفت: در این راستا ممکن است بعضی از دستورالعمل‌های مربوطه لغو شود.

وی با اشاره به حوزه فرهنگی و اجتماعی و نظارت بر این امور خاطرنشان کرد: اعتبارات زیادی برای ارتقای شاخصه‌های فرهنگی اختصاص داده شده است و این امر نیازمند نظارت بیشتر است.

فرزادنیا ادامه داد: عملکرد اوقاف و امور خیریه پیرامون درآمدهای موقوفات و نحوه هزینه‌کرد آن‌ها مطابق نیت واقفان و نحوه اعزام مبلغان از دیگر موضوعات نظارتی است.

مدیرکل بازرسی استان قم از توجه ویژه در خصوص نظارت بر امور اقتصادی و زیربنایی خبر داد و افزود: اداره‌کل بازرسی استان قم تلاش می‌کند پروژه‌هایی را که در سطح استان در حال اجرا هستند مورد نظارت قرار داده و آن‌ها در موعد مقرر به سرانجام برسند تا مردم هرچه سریع‌تر از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: حرکت پروژه‌ها در مسیر تعیین شده و پرهیز از اقدامات حاشیه‌ای از اموری است که مورد نظارت واقع می‌شوند.

فرزادنیا با بیان اینکه برنامه‌های خوبی نیز در حوزه ایمنی صورت گرفته است تصریح کرد: در این خصوص می‌توان به حوادث رخ داده در جاده قم گرمسار اشاره کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته، تبدیل این جاده به آزادراه در دستور کار قرار گرفت.

*جابه‌جایی اعتبارات از مشکلات دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به حوزه سیاسی و قضایی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته موجب ارائه خدمت بهتری به شهروندان شده و در حوزه شهرداری نیز آسیب‌های موجود شناسایی شده‌اند که یکی از آن‌ها بحث اوراق مشارکت است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در دستگاه‌های اجرایی استان دیده می‌شود بحث جابه‌جایی اعتبارات بود و این امر به دقت مورد توجه قرار گرفت و طی سال گذشته به وسیله نظارت‌های به موقع چند صد میلیارد تومان در مسیر قانونی خود هزینه شده‌اند.

انتهای پیام/78004/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول