اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد آیت‌الله مصباح یزدی از رویکرد مدیریت فرهنگی غرب

پارک‌ اسلامی مرکز پخش موسیقی و معصیت گروهی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پارک‌ اسلامی مرکز پخش موسیقی و معصیت گروهی نیست.

پارک‌ اسلامی مرکز پخش موسیقی و معصیت گروهی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله محمد‌تقی مصباح یزدی در دیدار شهردار قم اظهار کرد: خدمت کردن در نظام اسلامی در هر پست و لباسی که باشد افتخار است.

وی افزود: مسائل اسلامی باید در تمام پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود و نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط مسائل اسلامی و فرهنگی شود، بلکه باید به رشد فرهنگ یک جامعه کمک کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: نظام و انقلاب ما منسوب به امام زمان(عج) بوده که در رأس آن مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه داشتن مسئولیت خدماتی در قم افتخار است، اذعان داشت: شهر مقدس قم به لحاظ برخورداری از حرم آل محمد(ص) و خاستگاه نظام افتخاری برای مسئولان است.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: شهرداری قم نسبت به شهرهای دیگر از امتیاز بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به خدمات عمرانی و فرهنگی شهرداری قم اضافه کرد: انجام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در راستای رفاه و آسایش مردم و ایجاد فضاهای فرهنگی قابل تقدیر است ولی باید به مسائل فرهنگی و زیرساخت‌های آن توجه جدی شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: مسائل اسلامی باید در تمام پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود چرا که قید و شرط اسلام در نظام اسلامی موجب رشد و تعالی یک جامعه است.

وی با اشاره به انحطاط اخلاقی غرب در احداث فضا‌های عمومی تاکید کرد: نباید فضاهای فرهنگی موجب سقوط فرهنگی شود بلکه باید بر رشد فرهنگی یک جامعه کمک کند، احداث پارک‌ها صرفاً برای استراحت نباشد بلکه باید در شهری مانند قم که ام‌القرای جهان اسلام است همه جهات اسلامی در آن در نظر گرفته شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با انتقاد از فضای برخی پارک‌ها گفت: محیط پارک باید فضای اسلامی و توأم با آرامش باشد نه اینکه تبدیل به محلی برای پخش موسیقی‌های مبتذل و یا معصیت‌های گروهی شود.

وی با بیان اینکه غالب پارک‌های اروپایی محل فساد و ترویج بی بند و باری است افزود: خیلی از پارک‌های اروپایی منشأ فساد و گناه شده که به یک امر عادی برای آنان تبدیل شده است ولی نباید پارک‌ها و فضا‌های سبز شهر در ایران اسلامی چنین شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید معاونت فرهنگی در شهرداری‌ها تقویت شود گفت: مدیریت فرهنگی قوی باید در شهرداری‌ها ایجاد شود و برای رشد و توسعه فرهنگ اسلامی در کل شهر اقدام کند.

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها هنوز واژه اسلامی را درک نکرده‌اند تاکید کرد: متأسفانه واژه فرهنگ دست‌کاری شده به طوری که برخی‌ها در دولت‌های قبلی مسئولیت خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمان طاغوت مقایسه می‌کردند و می‌گفتند کار ما همان تنظیم موسیقی و فیلم بوده که در زمان شاه انجام می‌دادیم و واژه اسلامی پسوند تشریفاتی است.

وی تصریح کرد: انتظار ما از یک مسئول در کشور اسلامی غیر از این حرف‌ها است، در کشور اسلامی باید تلاش برای رشد فکری و فرهنگی باشد باید معاونت‌ها از اسمی بودن صرف در آمده و عینی عمل کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته عده‌ای می‌خواستند چهره فرهنگی مذهبی قم را تغییر دهند گفت: متأسفانه در طول سه دهه گذشته افرادی می‌خواستند چهره فرهنگی و مذهبی را با بدحجابی‌ها و بی‌بندوباری برهم زنند و با آوردن افراد بی‌حجاب و بدحجاب از تهران و گرداندن آنان در خیابان‌ها چهره شهر را برهم زده و قبح بی‌بند و باری را بریزند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول