اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر نخست المپیاد ملی مهارت در ساری در گفت‌وگو با فارس:

منتخبان برخی رشته‌های المپیاد به آلمان اعزام نشدند

خبرگزاری فارس: نفر اول المپیاد ملی مهارت از اعزام نشدن منتخبان برخی رشته‌ها به مسابقات جهانی آلمان انتقاد کرد.

منتخبان برخی رشته‌های المپیاد به آلمان اعزام نشدند

میلاد کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به کسب مقام نخست خود در مسابقات ملی مهارت در رشته لوله‌کشی گرمایشی در سال 91 از عدم ریسک‌پذیری مسئولان فنی‌وحرفه‌ای کشور برای اعزام نفرات برتر برخی رشته‌ها به مسابقات جهانی انتقاد کرد.

این جوان 21 ساله ساروی با بیان این‌که مسابقات جهانی مهارت تیرماه سال آینده در کشور آلمان برگزار می‌شود، افزود: مسئولان فنی و حرفه‌ای کشور در سال‌های گذشته حتی در رشته‌هایی چون فناوری اتومبیل که شامل اتومبیل‌های مدل آمریکایی می‌شود نفراتی را اعزام کرده بودند که در این رشته رتبه آخر را به‌دست آوردیم اما رشته لوله‌کشی گرمایشی که مربیان و متخصصان آن امید فراوانی دارند تا حرف‌های زیادی در مسابقات جهانی آلمان داشته باشیم از فهرست رشته‌های اعزامی حذف شده است.

وی با بیان این‌که مربیان معتقد هستند که 80 تا 90 درصد امکانات و استعدادهای ما با استانداردهای جهانی این رشته مطابقت دارد، عنوان کرد: رشته لوله‌کشی گرمایشی در حالی از فهرست رشته‌های اعزامی حذف می‌شود که از تعداد بیش از 30 رشته مسابقات جهانی، در 15 رشته می‌توانیم شرکت‌کننده داشته باشیم و از این بین نیز پنج‌ رشته توسط مسئولان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

این جوان نخبه مازندرانی با بیان این‌که پیشرفت در رشته لوله‌کشی گرمایشی و حرکت در مرزهای علمی این صنعت یکی از نیازهای کشور در حال حاضر است و شرکت در مسابقات جهانی به دلیل حضور مربیان و شرکت‌کنندگان کمک بزرگی به سطح تکنولوژی فوق در کشور می‌کند، افزود: تأسیسات ساختمان، شیرآلات، رادیاتور و سیستم فاضلاب مقولاتی هستند که در این رشته مورد کار و تجزیه تحلیل قرار می‌گیرند.

کارگر درباره مشارکت خود در مسابقات مهارت گفت: در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری رتبه نخست را به دست آوردم و مربیان و متخصصان با دیدن دقت جوش و کیفیت اتصالات ارائه شده توسط من و مطابقت آن با عکس‌های سایت جهانی این رشته، سطح کار من در مسابقات کشوری را فراتر از مسابقات ملی دانستند چرا که برای این منظور دو ترم دانشگاه را رها کردم و هفت ماه در مرکز 22 ساری تمرین داشتم.

نفر اول مسابقات ملی مهارت 1391 در رشته لوله‌کشی گرمایشی با اشاره به تلاش یک ماهه خود پس از کسب مقام برتر کشور برای یافتن نقشه‌های جهانی این رشته، گفت: وقتی مطلع شدم که این رشته در جمع رشته‌های اعزامی نیست با مساعدت مربی خود، نامه‌ای به مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نوشتیم و وی نیز این مسئله را در کشور پیگیری کردند اما هنوز خبری نیست.

کارگر اعزام نماینده یک رشته به مسابقات جهانی را پس از برگزاری چند مسابقه و اردو بین شش نفر برتر این رشته در دو سال برگزاری مسابقات ملی مهارت ممکن دانست و خاطر نشان کرد: در نهایت پس از این اردو و مسابقات، یک نفر تیرماه سال‌جاری به مسابقات جهانی اعزام می‌شود و در رشته ما هر چند آمادگی خودم را بسیار بالا می‌دانم اما مهم این بود که این رشته نماینده داشته باشد حال من باشم یا دیگری در درجه دوم اهمیت برای من بود.

این جوان مازندرانی درباره دیگر پیگیری‌های خود افزود: در تماس با خانم عمرانی مسئول المپیاد فنی‌وحرفه‌ای کشور، وی در پاسخ به پرسش من که چرا این رشته به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود، گفت: به ما گفتند 10 رشته را انتخاب کنید ما هم این کار را انجام دادیم.

کارگر خاطر نشان کرد: آقای کامیار صادقی در رشته جوشکاری پس از چهار سال پیاپی شرکت در این مسابقات در نهایت توانسته است برای نخستین بار در تاریخ ایران یک نقشه به نقشه‌های جهانی اضافه کند که این حاصل میدان دادن به افراد مستعد است نه فرصت‌سوزی برای حداقل‌ها یعنی دیپلم افتخار مسابقات است.

انتهای‌پیام/86021/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول