اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

320 کیلومتر دوچرخه‌سواری برای محیط زیست

5 دوچرخه‌سوار مسیر عسلویه تا بندر بوشهر را رکاب می‌زنند

خبرگزاری فارس: پنج دوچرخه‌سوار شهرستان کنگان برای حمایت از محیط زیست از عسلویه تا بندر بوشهر را رکاب می‌زنند.

5 دوچرخه‌سوار مسیر عسلویه تا بندر بوشهر را رکاب می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، امام جمعه بندر کنگان صبح امروز در آیین آغاز حرکت دوچرخه‌سواران حامی محیط زیست اظهار داشت: اسلام به ورزش اهمیت زیادی می‌دهد و بر امر ورزش تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام محمود محمودی افزود: ورزش در تندرستی انسان بسیار تاثیرگذار است و همه ما در هر سنی نیاز به انجام ورزش و تفریحات سالم داریم.

وی با تجلیل از این اقدام ورزشکاران خاطرنشان کرد: ورزشکاران باید همان‌گونه که با ورزش از جمله دوچرخه‌سواری پیام‌آور سلامت و هوای پاک برای مردم هستند، در اخلاق و تهذیب نفس نیز پیشگام و الگوی دیگر اقشار به ‌ویژه جوانان باشند.

محمودی یادآور شد: کاهش آلودگی و ایجاد زمینه هوای پاک و سالم نیازمند عزم ملی است و همه به ‌ویژه مسئولان باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه کنگان با اشاره به وجود آلایندگی در این شهرستان بر لزوم پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها تاکید کرد.

محمودی خواستار همکاری شرکت‌های نفت و گاز منطقه با شهرداری‌ها شد و افزود: از شرکت‌های صنعتی، نفتی و گازی مستقر در شهرستان کنگان می‌خواهیم تا در کاهش آلایندگی در سطح منطقه همت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: همه باید در راستای حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم و مسئولان در این راستا وظایف سنگینی بر عهده دارند.

رئیس محیط زیست شهرستان کنگان نیز گفت: پنج دوچرخه‌سوار این شهرستان به مناسبت هفته هوای پاک سفر با دوچرخه را از عسلویه به سمت بوشهر آغاز کردند.

احمدآذریار افزود: این دوچرخه‌سواران با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خودرو و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی مسیر 320 کیلومتری را رکاب می‌زنند.

وی اذعان داشت: دوچرخه‌سواران حامی محیط زیست از عسلویه به سمت کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر سفر می‌کنند و این مسیر را در مدت سه روز رکاب خواهند زد.

انتهای پیام/2451/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول