اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز تاکید کرد

ایجاد منطقه مناسب دوچرخه‌سواری در شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: به راحتی و با یک طراحی ساده اما زیبا می‌توان منطقه‌ای مناسب برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای شهروندان ایجاد کرد که ماندگار باشد.

ایجاد منطقه مناسب دوچرخه‌سواری در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری فضای سبز شهرداری شیراز، اظهار داشت: شیراز امروز به سطحی از توانمندی رسیده که در عرصه‌های بین‌المللی نیز حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان فعال در بخش‌های مختلف این کلان‌شهر ادامه داد: به نظر می‌رسد اکنون باید به دنبال مقایسه شیراز با شهرهای کلان و پیشرفته جهان باشیم و تفاوتی نمی‌کند که عرصه کار، فعالیت عمرانی و شهرسازی یا فضای سبز و مبلمان شهری است.

پاک‌فطرت گفت: امیدواریم فعالیت‌های همه‌جانبه به نقطه‌ای برسد که کسانی که به شیراز سفر می‌کنند با تغییرات و تحولی چشمگیر در تمام عرصه‌ها مواجه شوند.

شهردار شیراز اضافه کرد: این یک آرزوی محال نیست چرا که اندیشه‌های تخصصی را کسب کرده‌ایم و این گام بلندی به سمت تحول است.

وی ابراز داشت: همواره پیشنهاد شهروندان ایجاد بوستان‌های بزرگ برای گذران اوقات فراغت بوده و هست و این یک نظر آرمانی به شمار می‌رود که شایسته اجرا است.

این مسئول با اشاره به وجود عرصه‌ای سبز به‌نام باغ‌های قصردشت در وسعتی بیش از یک‌هزار هکتار در شیراز، عنوان کرد: چنین عرصه‌ای برای هر طراح فضای سبز و مبلمان شهری، ایده‌آل است.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه بیش از 220 هکتار از این باغ‌ها اکنون در اختیار و تملک شهرداری است، متذکر شد: این امر می‌تواند نوید دهنده شرایط بسیار مناسب برای برنامه‌ریزی و طراحی دقیق بر پایه فکر و اندیشه‌های مهندسی باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد فضای سبز مفرح و نشاط ‌آور دارای طرحی پیچیده و هزینه‌بر نیست، اذعان داشت: به راحتی و با یک طراحی ساده، اما زیبا و دلنشین می‌توان منطقه‌ای مناسب برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای شهروندان که ما و خانواده‌هایمان نیز جزوی از آن به شمار می‌رویم، ایجاد کرد که ماندگار باشد.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول